Tips van een bestsellerauteur voor het slim verkopen van boeken met Autorespond (2)

Frankrijk binnendoor

Tips voor het slim verkopen van boeken via Autorespond: hoe ga je je boek verkopen met de shoppingcart en tegelijkertijd lezers op je lijst krijgen. Hier volgt het verhaal van Ruud Couwenhoven, die een mooi reisboek schreef.

Ruud Couwenhoven schreef het boek ‘Frankrijk Binnendoor’. Een boek dat ik direct gekocht heb, want ik wil ieder jaar wel een keer naar Frankrijk.

Ruud legt in dit boek uit hoe je naar het zuiden kunt reizen over de rustige Franse binnenwegen en daarbij de tolwegen vermijdt. Je krijgt veel praktische tips en je kunt een dag voor dag beschreven roadtrip van 4100 kilometer volgen.

Ruud kwam via Aartjan van Erkel bij Autorespond; hij volgde diens cursus ‘Business-boek-bestseller’.

Het boek van Ruud is online te koop voor 22,50 euro op zijn website. Hier kun je de speciale bundel kopen van het boek, waarin een ebook-versie en een luisterboek. 

Ruud Kouwenhoven: ‘Ik wilde mijn boek op mijn website verkopen, maar was ook op zoek naar een ander systeem voor onze grote e-maildatabase (circa 15.000 abonnees). Ik wilde makkelijker nieuwsbrieven kunnen versturen en een koppeling maken met kopers van het boek. Ook wilde ik een eenvoudige manier om een bundel digitale downloads te verkopen’’. Ik kan zo meer waarde bieden aan de geïnteresseerde maar ook een iets hogere prijs vragen en zo meer verdienen aan mijn boek. Die combinatie vond ik bij Autorespond.

Ruud: ”De uitgever van het boek is ons bedrijf eRCeeMedia B.V. in Stein. De distributie naar de reguliere boekhandel hebben wij uitbesteed aan een specialist in reisgidsen, Mo’media in Rotterdam.

We zorgden voor een koppeling met een fulfilmentbedrijf (de Pakjesfabriek) zodat de verzending van de boeken direct verwerkt worden na aankoop en betaling op de website. Ook dit is met Autorespond gerealiseerd en dat werkt  heel goed.

De simpele manier van de Autorespond-shop met een goedwerkende winkelwagen en koppeling van ons bestaande systeem met Mollie zorgen voor een hoge conversie.

Wat voor mij ook belangrijk was, is de optie om ‘affiliatemarketing’ in te schakelen zodat andere websites ook het boek kunnen gaan verkopen. Daar gaan wij deze maand mee starten. Een test met onze eigen websites en Facebookadvertenties is inmiddels geslaagd. Wat mij ook goed bevalt is dat het met hulp van Autorespond mogelijk is om de bundel en de 3 afzonderlijke producten tegelijkertijd aan te bieden”. 

Vanaf deze week is het boek ook verkrijgbaar in de boekhandel en de internetboekwinkels.

gerelateerde artikelen