Komkommercontent I: Waarom oude content funest is voor je site

[images style=”0″ image=”https%3A%2F%2Fautorespond.nl%2Fsite%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F07%2FSchermafbeelding-2017-07-25-om-11.39.23-1024×275.png” width=”1024″ align=”center” top_margin=”0″ full_width=”Y”]

De zomer is alweer een tijdje onderweg en sinds deze week zijn in de eerste delen van het land de schoolvakanties begonnen. Traditiegetrouw de start van een wat rustiger periode voor jouw bedrijf.

Wat nu? Weinig klanten, weinig telefoontjes, weinig mails. Niks te doen. Of toch? De komende zomerweken zal ik je regelmatig een idee geven hoe je met deze komkommertijd om kunt gaan. 

Vandaag deel I

Ik kom regelmatig ‘oude content’ tegen in mijn zoektocht naar informatie op internet. Vaak haak ik snel af als blijkt  dat interessante blogs en artikelen heel lang geleden geschreven en daardoor niet meer relevant zijn.

Artikelen kunnen gedateerd overkomen door verschillende oorzaken: Er wordt verwezen naar ‘actuele’ gebeurtenissen die in een ver verleden liggen, of er komen bijvoorbeeld tools in voor die niet meer bestaan. Nog erger is het als er wordt verwezen naar aanbiedingen die allang niet meer geldig zijn. Het betekent een makkelijke manier om mensen weg te krijgen op je site; maar ik neem aan dat je dat liever niet wilt.


Een heel vruchtbare (en vaak ook broodnodige) klus, is dus het nalopen van al jouw content op de actualiteitswaarde. In de loop der tijd heb je natuurlijk verschillende stukken geproduceerd. Een eBook, een online cursus misschien, artikelen over je vak. Alleen klopt alles nog of zijn er al weer nieuwe inzichten op dat gebied?

Tijd voor een content-APK!

Niet alleen zorg je er hiermee voor dat je onverhoopt verouderde content aanbiedt en daarmee klanten verliest, ook dwingt het je nog eens kritisch te kijken naar welke boodschap je wil overbrengen aan je doelgroep.

Pak alles erbij en lees het eens rustig door. Misschien kun je veel wel hergebruiken en is het met wat kleine aanpassingen nog prima te gebruiken.

Wat levert zo’n APK je nou op?
  1. Verbeterde vindbaarheid in zoekmachines: die zijn namelijk dol op verse en actuele content. Als zij zien dat jouw site regelmatig verse content aanbiedt, zullen ze jou relevanter achten en je hoger in de zoekresultaten plaatsen
  2. Actuele content prikkelt je relaties. Je geeft ze waardevolle en actuele informatie, waardoor je urgentie kweekt en potentiële klanten sneller in actie komen
  3. Je voorkomt dat potentiële klanten afhaken, door irritatie over oude content, of doordat hun actuele vragen niet worden beantwoord
  4. Je versterkt je positie als expert, doordat je blijk geeft er bovenop te zitten. Op jouw blog vinden ze het laatste nieuws.

Een hoop winst te behalen dus. Succes! Dit houdt je vast weer even bezig in komkommertijd:)


Wil je weten hoe Autorespond jou kan helpen bij het versturen van jouw waardevolle content? En hoe je een feilloze automatische opvolging kan inregelen?

Download hier ons vernieuwde Product Overview. Zodat je goed kan beoordelen of Autorespond past bij jouw bedrijf.

Recommend0 recommendationsPublished in tips

Jouw eigen blog hier? Wordt gastblogger bij Autorespond! Bekijk alle details

gerelateerde artikelen