Komkommercontent II: Terugblik: Wat werkte wel en wat niet?

Komkommercontent II: Terugblik: Wat werkte wel en wat niet?

[images style=”0″ image=”https://www.autorespond.nl/site/wp-content/uploads/2017/09/reflectie.png” width=”1024″ align=”center” top_margin=”0″ full_width=”Y”]

Meer tijd, betekent tijd voor reflectie. Nu je misschien wat meer rust hebt, geeft dit je ook mooi de tijd om eens te kijken naar je content van de afgelopen periode eens op een rij te zetten. Waar ben je het meest trots op? Waar ging je zwaar de mist in? Van de dingen die goed gingen: kun je daar op verder borduren? En wat kun je beter doen?

Een aantal voorzetjes voor dingen die je kunt analyseren:

  • Kijk eens op welke dag je mailing het meest geopend worden
  • Op welk bericht heb je de meeste reacties gekregen?
  • Je 10 beste berichten: wat hebben die gemeen?
  • Doe hetzelfde voor je minst-presterende berichten
  • Wat is de online route die je klanten hebben afgelegd? Komen ze via een mail op je site? Of via Facebook? En wat doen ze dan op je site? Rechttoe-rechtaan naar de aankoop? Of lezen ze eerst nog wat? Allemaal vragen die je eenvoudig via Google Analytics kunt beantwoorden.

Dat laatste punt kan trouwens ook een heel waardevolle besteding zijn van deze komkommertijd: Verdiep je eens in de mogelijkheden die Google Analytics te bieden heeft.

Google biedt zelf een uitstekende online training, waarmee je stap-voor-stap aan de slag kunt en steeds meer info uit de cijfers achter je website weet te halen. Ga hiervoor naar de Google Analytics Academy

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.