Hoe kies je de beste nieuwsbrief software?

Emailmarketing bij Autorespond

Hoe kies ik een goed emailmarketing en nieuwsbrief-systeem? Zo’n nieuwsbrief sturen, het lijkt misschien ouderwets, maar het is en blijft echter nog steeds de meest effectieve en goedkoopste marketingmethode van dit moment.

Een nieuwsbrief is echter maar één onderdeel van emailmarketing en dat is waar je meestal mee begint. Maar al snel wil je de mogelijkheden benutten van meer gesofisticeerde salesflows en marketing automations.  Want die vergroten de effectiviteit nog veel meer, waardoor je investering zich nog sneller terugverdient.

Voor alle vormen van emailmarketing heb je speciale software nodig, dat is een feit. Je moet dus op zoek naar een goed nieuwsbrief -programma, dat je snel kunt uitbreiden met marketing automations. Maar waar moet je dan precies op letten? Want er zijn vele systemen waar je uit kan kiezen, in binnen- en buitenland. Het is best lastig om ze goed te vergelijken.

Om het jou gemakkelijker te maken om voor jou de beste aanbieder van emailmarketing te vinden, hebben we een aantal criteria op een rij gezet.  Zodat je kunt kijken of dat waardevolle elementen voor jou zijn.

In de eerste plaats zijn er de harde en onmisbare criteria.

  1. Komt mijn nieuwbrief goed aan, in de inbox van de ontvanger?
  2. Kan ik makkelijk inzicht krijgen in de resultaten van mijn nieuwbrief?
  3. Is het systeem gebruiksvriendelijk?
  4. Zijn de kosten te overzien en voor mij gunstig opgebouwd?

Hoe zit het bij Autorespond?

 1. Het goed bezorgen van de emails is topprioriteit bij Autorespond en heeft onze permanente aandacht. De deliverability ligt tussen de 98% en 100 %.

2. Autorespond geeft van iedere verzonden email statistieken weer, waarin je de open ratio en de doorklik ratio weergegeven ziet. Er zijn allerlei grafieken beschikbaar van de groei van lijsten en het is mogelijk om de ROI van je nieuwsbrief te meten. Heel interessant is het kunnen zien van je omzet en het kunnen vergelijken van producten. Dat komt omdat er een betaalmodule (shoppingcart) in het systeem zit geïntegreerd.

 3. Autorespond zit logisch in elkaar, heeft duidelijke helpteksten en instructie filmpjes. Daardoor krijg je gemakkelijk overzicht en leer je snel de mogelijkheden kennen. Het beheren van de bouncers en afmeldingen heeft Autorespond handig opgelost.

 4. Bij Autorespond betaal je voor het aantal relaties en niet voor de verzonden emails. Dat betekent dat je lekker ongestoord kunt mailen en je bij campagnes niet belemmerd wordt door een mailingslimiet. De kosten beginnen laag met een aantrekkelijk standaardtarief. Bij hogere aantallen stijgen de prijzen, maar zijn we relatief goedkoop in vergelijking met andere systemen. Er is een zeer gunstig combinatie-tarief voor gebruik van de nieuwsbrief/autoresponders module én de shoppingcart. 

Dan zijn er een aantal andere belangrijke criteria waarvan het heel fijn is als het systeem eraan voldoet.

  1. Kan ik meerdere lijsten en groepen aanmaken, voor alle marketing-campagnes die ik wil opzetten?
  2. Is er CRM functionaliteit te vinden, voor mijn sales-activiteiten en opvolg-acties?
  3. Is het mogelijk het systeem makkelijk te integreren met andere software die ik gebruik?

Hoe zit het bij Autorespond?

 1. Autorespond is ideaal voor kennisbedrijven, die webinars organiseren, ebooks maken, videolessen uitbrengen en challenges organiseren etc. Bij alle formulieren en bij de aankoop van producten, komen de gegevens in een groep terecht. Maar de emailadressen worden ook direct (als je dat wilt) toegevoegd aan de grote mailinglijst.

 2. De CRM mogelijkheden in Autorespond zijn vrij uitgebreid. Je kunt groepen beheren en mailen, die je zelf samenstelt, maar je kunt ook groepen en relaties uitsluiten bij een mailing. Dat maakt de aftersales heel makkelijk. Bij iedere relatie kun je handmatig contactgegevens bijhouden en taken definiëren, die in een agenda komen. Werken met een team is gemakkelijk, omdat je verschillende extra gebruikers kunt aanmaken, met eigen inloggegevens. 

 3. De lijst van systemen waarmee Autorespond integreert is lang. Een shoppingcart en affiliate systeem zitten al ingebouwd, zodat je niet veel andere systemen nodig hebt. Maar met verschillende online leeromgevingen, en boekhoudpakketten zijn er koppelingen beschikbaar. Dat geldt ook voor printing on demand, wanneer je boeken in eigen beheer uitgeeft.

Last but not least zijn er de ‘zachte criteria’, die voor jou misschien heel belangrijk zijn.

  1. Is er een uitprobeer periode?
  2. Kan ik in het Nederlands vragen stellen aan een helpdesk?
  3. Is er maatwerk mogelijk?
  4. Kan ik makkelijk opzeggen?

Hoe zit het bij Autorespond?

1. Je hebt bij Autorespond een maand de tijd om het systeem vrijblijvend uit te proberen. Je zit dan nergens aan vast, maar kan wel de hulp krijgen van de helpdesk en gratis trainingen volgen, zoals het Snelle Start Webinar.  Aan het einde van de maand hebben we persoonlijk contact met je. Alleen als je tevreden hebt, kun je besluiten om het proefabonnement om te zetten naar een vast abonnement.

2. Autorespond is een Nederlands bedrijf, met een Nederlandse, goede en snelle helpdesk, die je echt goed helpt en met je mee denkt. We hebben vele klanten uit België.

 3. Klanten kunnen met speciale verzoeken bij ons komen voor maatwerk constructies.

4. We hanteren, na het eerste kwartaal, een opzegtermijn van een kalendermaand.

Wat vinden onze klanten van Autorespond?

Cathy Tavernier: ‘Autorespond is een heel eenvoudig te gebruiken tool waarmee je eenvoudig nieuwsbrieven, geautomatiseerde e-mailmarketingflows en websiteformulieren kan opmaken. Geheel volgens de GDPR-wetgeving en je eigen branding’

Dennis J. Jansen: ‘Werken met Autorespond scheelt mij kostbare tijd!’

Kim Hoogmoed: ‘Wat een geweldig systeem is Autorespond! Als Virtual Assistant werk ik al een aantal jaar met het systeem en ik word nog regelmatig verrast door de mogelijkheden die er zijn.

Hugo Bakker: ‘Autorespond is het meest uitgebreide systeem voor e-mailmarketing en affiliate-marketing. De functionaliteit is zo goed en uitgebreid dat ik er al mijn strategieën mee kan automatiseren’.

Anja van Impe :‘Ik werk graag met Autorespond als e-mailmarketing systeem. Je kan er veel mee en de geïntegreerde shoppingcart is een echte luxe feature’.

Juwita Slamet: ‘De basis waarop je funnel draait en je de sales kunt automatiseren ligt bij goede software. Mijn voorkeur daarin gaat uit naar Autorespond. 

gerelateerde artikelen