Sociale media en emailmarketing expert Cathy Tavernier over Autorespond

Cathy Tavernier


Cathy Tavernier helpt met haar bedrijf Optimazing ondernemers naar meer online zichtbaarheid door het strategisch en efficiënt inzetten van social media en e-mailmarketing, zodat ze meer klanten werven via het internet en dat in minder tijd.
Daarnaast is ze voor haar klanten een sparringpartner, waarbij ze terecht kunnen met al hun online marketingvragen. 

Cathy Tavernier: ‘Ik leer mijn klanten om meer online zichtbaarheid te krijgen in minder tijd door strategisch en doelgericht te werk te gaan op social media én e-mailmarketing bewust in te zetten met het oog in communicatie te gaan met hun warme doelgroep. Dit gaat van opmaak freebie, het verspreiden via social media, de opmaak van de landingspagina en integratie in de website tot het op opzetten van de nodige automatiseringen, zoals het opzetten van marketing- en sales funnels. Alles onder één dak.

Dit leer ik hen in groep met/zonder individuele begeleiding of men kan kiezen het nodige uit te besteden of 1-op-1 met mij te werken.
Tevens ben ik volop bezig met de uitbouw van de Optimazing online academy en geef ik op regelmatige tijdstippen de nodige workshops.

Ik leerde Autorespond kennen door één van mijn klanten en kwam het dan later nog tegen in de opleidingen bij Anne Raaymakers. Ik werkte eerder met Mailchimp, Flexmail en even ook met Active Campaign.
Het allergrootste voordeel van AutoRespond is dat er geen taalbarrières of tijdverschillen zijn. Ervaring leert immers dat klanten ook liever met dergelijke tools in hun eigen moedertaal werken.
Maar dat is ook het geval met Mailblue. Dus waarom dan toch kiezen voor AutoRespond? AutoRespond is een all-in one product.

Het is een heel eenvoudig te gebruiken tool waarmee je eenvoudig nieuwsbrieven, geautomatiseerde e-mailmarketingflows en websiteformulieren kan opmaken, geheel volgens de GDPR-wetgeving en je eigen branding.
Active Campaign is minder gebruiksvriendelijk, omdat je omdat je veel moet weten over de mogelijkheden. Dit maakt het complex voor ondernemers. Bij Active Campaign moet je als het ware alles inrichten in het systeem. Maak je een lijstmanager (formulier) aan in AutoRespond, dan wordt automatisch een nieuwe groep aangemaakt. Bij Active Campaign moet dit allemaal manueel.

Dit zijn voor mij de redenen om Autorespond te gebruiken:

Je kan segmenteren bij het mailen, waardoor je heel gericht in communicatie kan gaan met je potentiële klant;

Echt een plus is de shopping cart. Ik moet geen andere tool gaan gebruiken om mijn workshops te verkopen, wat wel het geval is bij ActiveCampaign, Mailblue etc. Alles gebeurt automatisch: van inschrijven tot de automatische factuur die verstuurd wordt en onmiddellijk betaald. Hierbij heb je eenvoudige overzichten voor jouw boekhouding én verloopt het opvolgen van eventuele openstaande facturen heel vlot; nl. ook geautomatiseerd.

Ik kan AutoRespond heel eenvoudig linken met mijn online academy, zodat na de aankoop van een online training, men automatisch toegang krijgt tot de online training krijgt.

Het is een gans CRM-systeem, waar ik alles van klanteninfo kan verzamelen. Bij het invullen van extra info velden in het formulier, wordt deze info onmiddellijk op relatieniveau bewaard.
Ik kan salesactiviteiten bijhouden en taken verdelen en toewijzen aan anderen.

Er is ook een affiliate-systeem, zodat anderen via een gekregen code jouw workshop bv. kunnen verkopen en daar vergoed voor worden. Dit alles geautomatiseerd via AutoRespond.

En in juli werd het community platform opgericht waarbij je in een database terechtkomt waarbij de ondernemers elkaar onderling kunnen versterken door affiliates voor elkaars business te worden.

Woensdag 16 september om 15.00 uur organiseert Welmoet Babeliowsky samen met Cathy Tavernier een Facebook live sessie waarin Cathy haar Vijf essentiële tips voor NA de ‘gratis Weggever’ gaat geven.

gerelateerde artikelen