Bespaart Autorespond tijd? Virtuele assistenten geven hun mening

Bespaart Autorespond tijd? Virtuele assistenten geven hun mening

Autorespond heeft als missie je het ondernemen gemakkelijk te maken met handige online marketing tools.

Nieuwsbrieven sturen, aanvragen via de site automatisch laten afhandelen en facturen maken; we nemen aan dat het belangrijke zaken zijn die je als ondernemer nodig hebt. Daarom hebben we drie tools in één pakket geplaatst. Wij hopen dat je hiermee tijd bespaart.  Maar wat vinden virtuele assistenten (VA’s), die met meerdere systemen werken, hier eigenlijk van? Zij zijn in staat om het goed te vergelijken en daarom is hun mening interessant.

Ik heb zes VA’s gemaild met de vraag of zij vinden dat AR tijd bespaart. De reacties heb ik in onderstaand artikel geplaatst. De conclusie staat onderaan.

Kim Hoogmoed

‘Als je me vraagt of ik vind dat Autorespond tijd bespaart, dan is mijn antwoord volmondig: JA! Met hoofdletters, want wat een tijdsbesparing heeft Autorespond me inmiddels opgeleverd!

Ik heb – toen ik net begon als Virtual Assistant – ook weleens met MailChimp gewerkt. Wat een drama was dat. Alles moest telkens opnieuw ingesteld worden. Had je een keer een formulier gemaakt, klikte je te snel door naar het volgende scherm en kon je weer opnieuw beginnen als het formulier toch niet naar wens uitpakte op je website…

 Wat een verademing was het toen ik met Autorespond ging werken. Super overzichtelijk en dat formulier voor op je website? Je kon de wijzigingen opslaan en vanaf die wijzigingen aanpassingen verwerken. Autorespond zit heel logisch in elkaar en het feit dat je niet telkens hoeft te zoeken, zorgt natuurlijk al voor een tijdsbesparing. Maar dat gaat verder. Een extra plus is namelijk het complete pakket van Autorespond, dus de combinatie met de shoppingcart.

Geen gedoe meer met allerlei verschillende koppelingen of (betaal)systemen. 

 Een mooi voorbeeld is dat ik twee weken geleden een online cursus lanceerde. Nadat ik het product had klaargezet en een lijstmanager had klaargezet, had ik er eigenlijk geen omkijken naar. De bestellingen stroomden binnen, net als de betalingen. Mensen kwamen automatisch bij de bedankpagina én kregen automatisch een bevestiging. En toen de cursus echt online beschikbaar was, ontving iedereen die zich had aangemeld, netjes op tijd de inloggegevens. In de ochtend van de lancering heb ik dus helemaal geen vragen gehad over de inloggegevens! En dat is natuurlijk ook weer een tijdsbesparing.

Door de koppeling tussen Autorespond en Moneybird had ik niet eens omkijken naar het toevoegen van de facturen in mijn boekhoudsysteem!

Caroline de Grood

De afgelopen jaren heb ik met een grote verscheidenheid aan e-mailmarketing systemen gewerkt al naar gelang mijn klanten hierin wensen hadden. Ik kan dus bescheiden zeggen dat ik wel een ervaringsdeskundige ben ondertussen.
Van alle systemen vind ik Autorespond het gemakkelijkst te gebruiken, ik houd vooral van de unieke shopping cart, waarmee ik meteen mijn klanten goed kan helpen om alles te automatiseren.
Vaak vragen andere systemen voor de betalingen om een derde partij zoals Woocommerce te koppelen wat weer veel extra tijd vergt. De onbeperkte mogelijkheden van de automations en workflows zijn heel fijn om mee te werken. De klantenservice is uitstekend en super snel. Kortom: Autorespond is een geweldige tool die ik van harte aanbeveel.

Mira Sovilj (werkt ook voor Autorespond als trainer)

Grootste kracht van Autorespond is een combinatie van e-mailmarketing/automations en de shoppingcart. Geen enkele andere systeem heeft dat, voor zover ik het weet. Je hebt dus geen alternatieve systemen nodig, noch allerlei extra koppelingen om een externe online betaaloptie te laten samenwerken met je mailsysteem. Hierdoor bespaar je bij Autorespond flink wat tijd, maar ook frustratie als de communicatie tussen verschillende systeem niet goed verloopt en er fouten ontstaan die je dan op moet lossen. In Autorespond werkt het proces van aankoop, betaling, het automatisch versturen van een factuur en de gehele opvolging daarna (plaatsing in deelnemende groep en het versturen van 1 of meer e-mails) perfect!

Na ruim 9 jaar is Autorespond nog steeds mijn nummer 1! Ik hou van Autorespond en dat is nog steeds zo. MailBlue heeft hier en daar misschien wat extra filteropties en het ziet er modern uit (avatars bij relaties), meer traffic op de dashboard, het visuele is daar wat sterker op dit moment dan bij AR. In het gebruik vind ik MB niet altijd logisch en er zijn van die nukken/bugs… als je bv een relatie verwijdert, dan moet je je scherm een soort van refresh geven. Of als ik de bouncers aan het opschonen ben, dan wil het systeem ineens vastlopen en moet ik nieuw scherm starten. Bouncers opschonen is daar wel een karwei. In AR haal je zo mensen uit de bounce. Daar moet je naar de betreffende relatie om bounce per inschreven lijst weg te halen (want je moet eerst checken per lijst of je dat wenst – keuze is namelijk: actief, onbevestigd, uitgeschreven gebounced – want je wil de bounce eraf hebben maar misschien moet iemand uitgeschreven staan van bepaalde lijst… kortom, gedoe). Bounce is dus lijstgebonden en niet mailgebonden (grote plus van AR).

De Automations zijn een stuk makkelijker in te richten dan in AR (minder stapjes, makkelijker om te bouwen, meer opties). Maar dat is tegelijkertijd ook de enige plus van MailBlue, voor zover ik het heb kunnen beoordelen. Als je een shop hebt via WooCommerce en iemand betaalt in termijnen, dan wordt de automation bij elke termijn opnieuw gestart (daar moet je dan weer alert op zijn en weten hoe je dat kom omzeilen) En zo zijn er nog meer onlogische dingen daar. Wat verder bv wel fijn is aan MB is dat je de templates daar echt apart hebt via een optie. Je maakt dan templates voor al je standaard mails en die kun je vanuit daar in je mailing (campagne) inladen.

Caroline van Aart

Ik vind Autorespond fijn en snel werken omdat het intuïtief werkt. Je hoeft niet te zoeken naar de juiste knoppen of de uitleg erbij pakken. Je begint een email en je sleept de benodigde blokken naar het emailbericht. Zo bouw je snel en gemakkelijk mails op voor emailfunnels. Daarnaast is Autorespond gewoon in het Nederlands wat heel prettig werkt.

Cathy Tavernier:

Ik koos voor Autorespond omdat het voor mij een full package is:

Ik kan formulieren (eventueel met een vragenlijst om meer inzicht te krijgen in mijn lead of klant) aanmaken in Autorespond en integreren in mijn website, waarbij alle ingevulde gegevens op relatie level worden opgeslagen in Autorespond. Het is een heus CRM-systeem om de data van mijn leads en klanten veilig volgens de regels van de GDPR-wetgeving bij te houden.

Daarbij kan ik nieuwsbrieven en geautomatiseerde mails gericht gaan versturen naar de juiste doelgroepen, omdat ik enorm kan segmenteren. Eénmaal jouw product bijvoorbeeld is aangekocht, kan je het nodige zo instellen dat de persoon in kwestie geen promo mails meer krijgt over dat product. Gedaan dus met spammen! Je kan echt gericht gaan mailen naar de juiste doelgroep en dat loopt allemaal automatisch. Over goed besteden van je tijd gesproken!

Daarbij kan je zien of jouw contacten wel daadwerkelijk jouw mails lezen. Zo niet, kan je deze doelgroep ook gerichter gaan mailen en zo geen contacten op je mailinglist verliezen.

De lay-out van een nieuwsbrief is eenvoudig op te maken a.d.h.v. beschikbare templates en een drag & drop systeem, die je volledig volgens jouw eigen branding kunt opzetten. Ook kan je heel eenvoudig landingspagina’s en pop-ups maken voor je website.

Wat ik heel subliem vind, is dat Autorespond je de mogelijkheid biedt om een shop op een eenvoudige manier toe te voegen aan jouw website. Het sublieme hierbij is dat je kan beginnen met je e-mailmarketing en achteraf de shopping cart kan toevoegen aan je pakket.

Voeg je de shopping cart toe aan je pakket, dan:

  • wordt de factuur automatisch aangemaakt en verstuurd per mail;
  • kan men online onmiddellijk veilig betalen, wat je heel wat tijd bespaart, want zo voorkom je openstaande facturen en het vele opvolgwerk;
  • geef je toch de keuze om te betalen via een overschrijving, dan kan je een standaard herinneringsmail opstellen;
  • kan je ook hier onmiddellijk diverse opvolgmails over een bepaalde periode inplannen;
  • heb je aan het einde van de rit ook een deelnemerslijst voor bv. jouw workshop;
  • heb ik een mooi overzicht van mijn omzet en openstaande facturen.

Dit bespaart me enorm veel tijd!

Andrea Werkhoven

‘Inmiddels werk ik nu zo’n vijf jaar met Autorespond voor klanten uit allerlei branches. Groot voordeel van Autorespond is dat je alle gegevens van je relaties op één centrale plek hebt. En die plek kun je bovendien AVG-proof inrichten.

Het is niet meer nodig gegevens vanuit het ene systeem in het andere te zetten. Als een klant iets bestelt, ontvangt hij na betaling netjes een factuur en kun je deze persoon laten toevoegen op een mailinglijst. Allemaal automatisch. Apart facturen aanmaken in een boekhoudprogramma na een bestelling hoeft dus niet meer. Mocht het aan de orde zijn, dan kun je wel altijd losse facturen aanmaken, bijvoorbeeld bij een incompany-traject of een training waarbij een werkgever betaalt.

Het is betrekkelijk eenvoudig om aanmeldformulieren te maken en op een site te plaatsen. Ook kun je direct een link naar diensten en producten op je site te zetten, zodat mensen eenvoudig kunnen bestellen. Met een plugin voor sites die op WordPress draaien, plaats je met een code je aanmeldformulier op een pagina of in een widget.

En als er een keer iets mis gaat: Autorespond heeft een fijne helpdesk. Niet dagen wachten op een oplossing, maar over het algemeen binnen twee uur antwoord én een oplossing voor de uitdaging.

Conclusie: Ja, volgens de VA’s die ik gesproken heb, bespaart Autorespond zeker tijd. Simpelweg omdat je maar één en niet drie systemen hoeft in te richten. Maar het is niet alleen besparen op tijd. Wanneer een VA minder tijd hoeft te besteden aan jouw bedrijf, zijn de kosten ook lager, omdat er minder uren in rekening gebracht hoeven te worden. En dat is weer gunstig voor de winstcijfers van je bedrijf. 

Ben je geïnteresseerd geraakt in Autorespond? Neem een proefaccount, vrijblijvend. 

No Comments

Post a Comment