Autorespond vs Active Campaign

Ondernemers die een systeem zoeken voor emailmarketing, marketing automation, autoresponders en shoppingcart hebben vele mogelijkheden. Dit artikel maakt een vergelijking tussen Autorespond vs Active Campaign en helpt je dus bij die keuze. We laten Danielle Riemersma, die beide systemen zeer goed kent, dit uiteenzetten.

Danielle Riemersma (GRIP)

Danielle Riemersma is business coach, bedenker van de G.R.I.P.-methode. Ze onthult strategieën aan hooggevoelige & hoogbegaafde ondernemers om een solide, stressvrij en succesvol bedrijf te bouwen. Ik ontmoette haar laatst bij een bijzonder business event. Ze vertelde dat ze zowel Active Campaign als Autorespond goed kent, maar dat haar voorkeur uitgaat naar Autorespond. Ik heb haar gevraagd dit toe te lichten.

In dit artikel maakt Danielle Riemersma dus een vergelijking tussen twee bekende systemen voor online marketing, die ze allebei goed kent: Active Campaign (VS) en Autorespond (NL). Sta je op het punt een keuze te maken voor één van deze twee systemen, lees het dan goed door, want het kan je helpen.

De grootste verschillen

Danielle Riemersma: “Active Campaign heeft alles in huis, maar is niet gebruiksvriendelijk. Je moet veel weten over de gebruiksmogelijkheden en precies weten hoe het werkt om te vinden wat het systeem allemaal in zich heeft. Je kunt dit niet vanzelf aanleren, je moet een training volgen om alle faciliteiten of mogelijkheden te ontdekken. Dit maakt het complex en vraagt veel van ondernemers.

Zeker voor ondernemers die terugschrikken van techniek, is het niet aan te raden om dit te doen. Terwijl de interface er gebruiksvriendelijk opgebouwd is, is het toch een hele puzzel voor veel ondernemers om het programma te laten doen wat het hoort te doen. Ik merk dat bij mijn klanten; ze lopen vast en dat houdt ze tegen om campagnes te draaien. Dit kost conversie en klanten, en dat is toch zonde als dit door een systeem komt waarvan je niet in één keer alle functionaliteiten gelijk goed weet in te zetten. Je moet een pro zijn en dan kan het programma alles voor je. Alleen vraagt dit iets van jou als ondernemer.

Active Campaign heeft geen shoppingcart, dus dan ga je altijd buiten het systeem dingen koppelen voor facturen en iDeal. Dat vraagt om problemen, want het blijft niet in één systeem. Techniek is dan een onstabiele factor. Het werkt, begrijp mij niet verkeerd, maar als er iets niet goed is ingesteld… is het een puzzel om uit te zoeken waar dat zit. Omdat het ook een stuk buiten het systeem van AC is, wordt je soms van het kastje naar de muur gestuurd om te ontdekken waar het fout loopt. Je moet altijd via een omweg dingen voor elkaar krijgen en gaat dus losse onderdelen aan elkaar koppelen. Dat kan goed gaan, maar zorgt soms ook voor technische vastlopers en dat kost je conversie als het niet goed is ingericht en je de campagne wel gaat starten.  

‘Bij Autorespond staat het direct, bij Active Campaign moet je eerst inrichten’

Jij moet veel opdrachten geven aan het systeem. Daardoor moet je heel goed weten waar je mee bezig bent. Jullie systeem (Autorespond) doet dat automatisch. Maakt gelijk al een groep aan. Dit kan in AC ook, maar dat moet je zelf goed instellen. Dus je moet goed weten wat je aan het doen bent om het complete plaatje in te richten. Daardoor zie ik bij klanten weleens iets mis gaan. Ze denken dat het plaatje compleet is ingericht, maar er blijkt toch iets niet goed te zitten. Daardoor kan het zijn dat een groep opeens geen mailings krijgt, omdat de connectie niet goed is gemaakt met het treintje dat moet gaan lopen. Dat kost conversie en dat wil je niet.

Jullie systeem is eenvoudiger daarin en doet dingen al vanzelf. AC is een prachtig programma begrijp mij niet verkeerd, maar het is een soort hogere wiskunde waar je langer voor nodig hebt om alle gebruiksmogelijkheden onder de knie te krijgen. Als je dat weet dan kunnen er magische dingen ingesteld worden en daardoor stem je af op jouw klant die op je mailinglijst komt. Je kunt dan heel krachtig werken aan je verkopen via e-mailmarketing en retargeting. 

Wat de redenen zijn om voor Autorespond te kiezen voor mij:

De redenen om voor Autorespond te kiezen zijn voor mij:

  • De shoppingcart, zonder twijfel. Dat maakt het systeem uniek. Alles blijft onder één systeem en daardoor loopt het heel soepel. Je hoeft geen extra handelingen te verrichten, maar het is heel snel ingericht. Deze professionele omgeving geeft klanten ook een goede ervaring tijdens het aankoopproces. Het is niet ingewikkeld en gebruiksvriendelijk, waardoor je geen klanten kwijtraakt in het aankoopproces. 
  • De technische ondersteuning die je krijgt. Stel je vraag en er wordt met je meegedacht. Altijd binnen een paar uur, waardoor je gelijk weet wat je moet doen. Al vraag je het tig keer, je blijft steeds een vriendelijk antwoord krijgen.
  • Het team snapt ook heel goed wat je online wilt bereiken en hoe je het beste tot conversie komt. Ze geven je altijd de allernieuwste inzichten en dat maakt het heel waardevol.
  • Ook de kennis over actuele zaken (zoals bijv. AVG.) worden professioneel doorgeven en daardoor weet je precies wat je moet doen als ondernemer. Het team is ook gevestigd in Nederland en dat maakt het prettig om mee te communiceren.
  • Maar vooral de kennis is subliem en van een hoog niveau. Het team van Autorespond denkt met je mee en lost het op als de markt om nieuwe ontwikkelingen vraagt. Deze kracht is ijzersterk aan Autorespond. Ze weten precies wat de markt nodig heeft, waardoor jij de topspeler blijft in je markt.
  • Mijn ervaring is dat de grote online ondernemers vertrouwen op de stabiliteit en kracht van Autorespond. Het is ook een CRM systeem. Je kunt dus acties koppelen aan wat mensen nodig hebben. Je kunt je verslag maken van een gesprek/telefoontje etc.
  • Verder kan je in je funnels een puntensysteem inzetten, waardoor je direct ziet welke hot leads er voor je zijn. Je krijgt dit zelfs in je mailbox, waardoor je heel snel weten in te springen op kansen die aanwezig zijn in je mailinglijst. Dit maakt het een ijzersterk programma, de stabiele techniek om je e-mailmarketing in te zetten, het op te volgen via afgestemde follow up en het bijhouden van de acties bij de klanten… maken het voor mij een ideale combinatie.  

Wat steekt er, als je Active Campaign en Autorespond vergelijkt, bovenuit?

Het Autorespond systeem springt in op de actualiteiten. Weet wat online ondernemers nodig hebben en faciliteren dat. Constant! Het complete systeem van shoppingcart, e-mailmarketing, funnels, retargeting, afgestemde communicatie door goede follow up en een CRM maakt het voor mij onverslaanbaar. Je krijgt alles in 1 om online te verkopen en op te volgen. Het is stabieler doordat het bij elkaar hoort en daardoor doet het wat het hoort te doen. Bijdragen aan de verkopen online en de conversie. Dat grote online ondernemers kiezen voor Autorespond en dat al jaren doen, geeft aan hoe betrouwbaar het systeem is. Het draagt bij aan jouw succes, zonder je te frustreren of dat het veel tijd kost.   

Heb ik het zo goed voor je beantwoord Welmoet? Autorespond is the best… zonder twijfel!  

Danielle Riemersma en Welmoet Babeliowsky

P.S. Lees ook deze artikelen waarin Autorespond vergeleken wordt met andere systemen:

Autorespond vs Woocommerce (1)

Autorespond vs Woocommerce (2)

Autorespond vs Active Campaign

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.