Hoe onze klanten ons te hulp schoten met de nieuwe shop

Hoe onze klanten ons te hulp schoten met de nieuwe shop

Autorespond heeft een nieuwe shoppingcart! Bij de ontwikkeling van de nieuwe shoppingcart hebben we ondersteuning gekregen! Van twee trouwe Autorespond-klanten: Dennis Jansen en Hugo Bakker. (waarvoor onze dank!)

Internet-marketing en conversie-specialisten Dennis en Hugo mailden ons gelijk na onze vorige shoppingcart release; ‘dit kan beter’! Het was even slikken, want we stoken er veel tijd in, maar we zijn onmiddellijk aan de slag gegaan om alles weer om te gooien. Bij de ontwikkeling is voortdurend contact met hen geweest om tot in detail te bespreken hoe de shop werd vormgegeven. Het luistert namelijk heel nauw.

Dennis Jansen: “De checkout pagina is één van de allerbelangrijkste pagina’s van je website. Het is de pagina waar het geld binnenkomt. Een shoppingcart mag nooit een obstakel vormen om te laten kopen”

Dennis Jansen legt het uit:

‘Bij een shoppingcart zijn een aantal dingen belangrijk:

Ten eerste moet het een gebruiksvriendelijke ervaring voor de (potentiële) koper zijn, gericht op gemak en snelheid. En met alleen de meest essentiële invulvelden.

Dit is namelijk de meest voorkomende reden dat mensen je shoppingcart verlaten: het invullen van allerlei velden, wat relatief veel tijd in beslag neemt. Daarnaast is het belangrijk dat een shoppingcart ook goed wordt weergegeven op mobiele pagina’s, omdat steeds meer mensen aankopen doen via een mobiel apparaat, zoals hun telefoon.

Wat verder belangrijk is, is de mogelijkheid om een korte samenvatting te geven van de belangrijkste voordelen van het product of de dienst, die iemand op het punt te staat te kopen. (= de unique selling points)

Referenties tonen van eerdere, tevreden kopers is van groot belang. En bijvoorbeeld ook een afbeelding van een tevredenheidsgarantie. Deze drie dingen bij elkaar zijn super belangrijk, om de gevoelsmatige weerstand die mensen op dat moment nog hebben om te kopen, weg te nemen.

Mensen vinden het immers altijd “spannend” om iets te kopen, vooral als ze nog nooit eerder iets bij je gekocht hebben. Een goed ingerichte shoppingcart / checkout pagina helpt je om deze weerstand te verlagen en de kans op een aankoop zo groot mogelijk te maken.

De checkout pagina is één van de allerbelangrijkste pagina’s van je website. Het is de pagina waar voor jouw bedrijf het geld binnenkomt. 

In vergelijking met een aantal jaren geleden is het aantal online aankopen flink gestegen. En dit stijgt nog steeds. Daarom is een goede, conversie bevorderende shoppingcart, van groot belang.

Onderzoeken en split testen hebben aangetoond dat de inrichting en lay-out van je shoppingcart / checkout pagina van grote invloed is op de conversie. Oftewel: het aantal bezoekers van je checkout pagina wat ook daadwerkelijk koopt. Het is een misvatting dat als mensen eenmaal op je afreken-pagina zijn, ze vaak ook tot aankoop over gaan. “Ze zijn immers niet voor niets op deze pagina”, is dan een veelgehoorde opmerking. Niets is echter minder waar, want het percentage mensen wat alsnog afhaakt op een afrekenpagina is gemiddeld 68%. Een goede checkout pagina vermindert dit percentage.

In dat kader was de vorige shoppingcart / checkout pagina van Autorespond aan verbetering toe. De nieuwe shoppingcart / checkout pagina zorgt voor hogere conversie, iets waar alle klanten voordeel van hebben, het hele jaar door. Want reken maar eens uit: wat zou het voor je jaarlijkse omzet betekenen als je 10% meer kopers hebt via je checkout pagina(‘s)? Dat verschil is enorm. Daarom heb ik ervoor gekozen om mijn beste kennis hierover met hen te delen. Met de nieuwe shoppingcart / checkout pagina als resultaat.’

 

Nieuwe shoppingcart bij Autorespond

Hugo Bakker: “Voor mij is het belangrijkste van een shoppingcart dat het voor de klant DUIDELIJK en EENVOUDIG is zodat het aantal mensen dat de afrekenpagina verlaat zonder te kopen zo LAAG mogelijk is.

Autorespond heeft hierin nu een enorme stap gemaakt doordat de afrekenpagina nu binnen je eigen site blijft en dat het nu op 1 pagina past.

Ook het feit dat er nu order bumps (kassakoopjes) mogelijk zijn is een hele goede vooruitgang omdat je hiermee de gemiddelde orderwaarde kunt verhogen.

 Ik heb de moeite genomen om Autorespond bij de ontwikkeling van de nieuwe shoppingcart te helpen omdat ik daarmee invloed kon hebben op het ontwikkelen van de nieuwe functionaliteiten. Net als hoe ik een aantal jaren geleden ook al input heb gegeven over de workflows, het automatiseren van allerlei dingen die ik graag wilde toepassen. Ik was serieus aan het overwegen om naar een ander shoppingcart systeem te gaan (via Woocommerce of via Plug&Pay), maar mijn voorkeur gaat uit naar het hebben van alles in 1 systeem. En dat heb ik met Autorespond.”

 

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.