10 Manieren waarop Autorespond je bedrijf eenvoudiger maakt

10 Manieren waarop Autorespond je bedrijf eenvoudiger maakt

Video Marketing Strateeg Noortje Janmaat vertelt 10 manieren waarmee Autorespond haar bedrijf eenvoudiger maakt. Bekijk de testimonial.

Autorespond heeft een doel: het leven van ondernemers makkelijker te maken. Door te zorgen dat de groei zo automatisch mogelijk plaats kan vinden. In dit artikel vertelt videostrateeg Noortje Janmaat over de tien manieren waarop Autorespond haar bedrijf eenvoudiger maakt.

Noortje Janmaat: ‘Er is een tool van Nederlandse bodem die mijn bedrijf een stuk eenvoudiger maakt en dat is Autorespond. Ik gebruik het systeem al jaren voor mijn tweede bedrijf Verdienen met Video. Eerst alleen voor het versturen van nieuwsbrieven, maar inmiddels gebruik ik het op veel meer manieren. In deze video geef ik je een kijkje achter de schermen van mijn bedrijf en laat ik je zien hoe ik Autorespond gebruik. Of eigenlijk beter gezegd: hoe Autorespond voor mij werkt. Het is eigenlijk net een medewerker die mij enorm veel werk uit handen neemt, waardoor ik tijd overhoud voor andere zaken. Lees hier de tien manieren waarop Autorespond mijn bedrijf eenvoudiger maakt. Je kan mijn verhaal uiteraard ook op video bekijken. 

1. De formulieren

Allereerst gebruik ik Autorespond voor het maken van formulieren. Het formulier staat op een landingspagina of als pop-up, zodat ondernemers die geïnteresseerd zijn in videomarketing toegang kunnen krijgen tot mijn gratis training. Het mooie is dat ik ook een keuzelijst met vragen kan toevoegen, zodat ik een beeld krijg van zijn situatie, bijvoorbeeld hoe iemand nu aan leads komt.

2. De autoresponder/lijstmanagers

Als iemand zich eenmaal heeft aangemeld, dan wordt er automatisch een lijstmanager (of autoresponder) gestart en krijgt hij of zij toegang tot de gratis informatie die ik via meerdere mails verstuur.

3. Gericht mailen naar relaties

Naast een lijstmanager (of autoresponder) met mails die automatisch om de zoveel tijd verstuurd worden, verstuur ik ook handmatig mails naar de mensen die op mijn lijst staan. Zodat ik echt een band op kan bouwen met mijn volgers en ze kan voorzien van nog meer waardevolle informatie. Want de ontwikkelingen op het gebied van videomarketing gaan heel snel en daar kan ik van alles over delen. Het mooie van Autorespond is, is dat ik heel gericht kan mailen naar bepaalde groepen. Naar mijn klanten bijvoorbeeld stuur ik andere mails, dan naar mensen die mij nog maar net volgen. Het is een misvatting om te denken dat e-mailmarketing uit de mode is, in deze tijd. Zolang je regelmatig relevante mails stuurt met waardevolle informatie, dan kunnen je nieuwsbrieven hartstikke goed gelezen worden, is mijn ervaring.

4. De shoppingcart

Wat ik echt een grote plus vind is de shoppingcart van Autorespond waarmee klanten vooraf veilig kunnen betalen via iDEAL. Ze rekenen bijvoorbeeld mijn e-book, een training of mijn High End Video Retreat af, dat gebeurt allemaal vooraf, zodat er geen ongemak hoeft te ontstaan over openstaande rekeningen. We kunnen ons dan samen richten op het behalen van de juiste resultaten. Wat ook fijn is aan de shoppingcart is dat je een upsell kunt doen, want het is heel aannemelijk dat iemand die mijn boek koopt, ook interesse heeft in een training en die kan iemand dus eenvoudig mee bestellen als hij al in de shoppingcart is. Dus dat is echt een grote toegevoegde waarde vind ik.

5. Koppeling met Wishlist

Als iemand een training heeft gekocht, dan krijgt hij automatisch toegang tot de beveiligde training door de koppeling tussen Autorespond en WishlistMember. Dus hij krijgt automatisch zijn inloggegevens voor de online omgeving via een mail. Hij kan zelf gelijk aan de slag met de training en daar heb ik verder geen omkijken naar.

6. Vragenlijsten maken

Er zijn ook ondernemers die mijn persoonlijke begeleiding willen krijgen. Deze ondernemers help ik met hun videostrategie en het creëren van high end marketingvideo’s en het opnemen van videotestimonials. Maar dat is natuurlijk niet voor iedereen even passend. Daarom vind ik de extra kwalificerende vragen in het Autorespond formulier heel helpend om met de juiste mensen in gesprek te komen. Want de antwoorden die iemand geeft op de vragen geven mij een goed beeld van zijn situatie en of mijn aanbod passend kan zijn voor die persoon. Als ik denk dat ik hem kan helpen, dan kan hij een afspraak inplannen in mijn online agenda en dan gaan we in een gesprek, zodat ik hem ideeën kan geven over zijn videostrategie.

7. CRM-systeem

Het mooie van Autorespond is dat de antwoorden die iemand heeft ingevuld via mijn formulier direct op relatieniveau terug te vinden zijn. Autorespond is voor mij dus ook een CRM-systeem waarin ik salesactiviteiten bij kan houden en taken kan uitzetten en trouwens ook kan toewijzen aan mijn assistent. Dus dat is ideaal.

8. Koppeling met E-boekhouden

Als een klant trouwens zelf iets heeft besteld via mijn website, bijvoorbeeld mijn e-book of een training, dan krijgt hij automatisch de factuur in zijn mailbox. Maar bepaalde facturen verstuur ik handmatig via Autorespond. Wat heel handig is, is de koppeling met het online boekhoudpakket E-boekhouden, waar ik ook gebruik van maak. De facturen die ik via Autorespond maak hoef ik niet opnieuw in te voeren in E-boekhouden. Dat geldt ook voor de creditfacturen, maar alle facturen worden direct geboekt. En wat helemaal ideaal is, is dat ik in Autorespond kan aangeven op welke grootboekrekening het verkochte product of de dienst moet worden geboekt. Dus dat scheelt mij weer handelingen en het geeft heel veel overzicht in mijn boekhouding.

9. Laten verkopen door affiliates

Wat ik ook erg aantrekkelijk vind aan Autorespond is de mogelijkheid om met Affiliatemarketing te werken, zodat anderen bijvoorbeeld mijn online training kunnen promoten en daar een affiliatevergoeding voor ontvangen. Zij ontvangen een bepaald percentage van de omzet als die via hen is binnengekomen, zodat iedereen ervan profiteert. Dat loopt helemaal vanzelf via Autorespond.

10. De helpdesk

Ja, en tot slot, wat ik echt heel prettig vind is de helpdesk. Als ik een vraag heb, dan krijg ik nog dezelfde dag antwoord. Ze denken echt met mij mee en komen met goede suggesties. En ze blijven het pakket continu door ontwikkelen. Het is wat mij betreft al een heel compleet pakket, maar het wordt steeds uitgebreider. Dus, als je ondernemer bent en je verkoopt diensten en producten via internet, dan is Autorespond wat mij betreft het pakket voor jou. Ik zou zeker eens een proefabonnement nemen, zodat je zelf kan zien hoe het werkt.’

Noortje Janmaat heeft haar verhaal op video gezet: bekijk deze hier.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.