Pages Menu
TwitterRssFacebook
Categories Menu

Geplaatst door op jan 15, 2013 in Overige | 0 reacties

Zeven nieuwe inzichten over gratis weggevers

Zeven nieuwe inzichten over gratis weggevers

Groeit je lijst al een tijdje niet zo lekker? Dan is het waarschijnlijk tijd voor een nieuwe gratis weggever. Zo’n welkomstgeschenk bij het abonnement kan zorgen voor een nieuwe impuls aan de groei. Lees hieronder de zeven nieuwe inzichten over deze speciale informatieproducten.

De gratis weggever, het ‘welkomstcadeau’, die zorgt voor meer inschrijvingen voor je nieuwsbrief is een onmisbaar product voor je bedrijf. Maar het is niet alleen belangrijk om je lijst te laten groeien. 

Voor kennisondernemers heeft dit kostenloze informatieproduct veel meer functies.  In dit artikel geef ik je wat nieuwe inzichten over deze weggevers.

  1. Het welkomstcadeau is niet zo maar een informatieproduct. Het is de ruggengraat van je kennisonderneming, zou je kunnen zeggen. Het vormt de eerste kennismakingsmogelijkheid voor geinteresseerde bezoekers met jou.
  2. Het onderwerp van je gratis weggever moet ‘hot’ zijn; het moet iets zijn waar je doelgroep mee worstelt, maar ook te maken hebben met een bepaalde trend of ontwikkeling die op dit moment leeft. Kies dus voor een onderwerp dat volop in de belangstelling staat en waar mensen op googelen.
  3.  Gratis weggevers zorgen voor groei, maar het effect kan na verloop van tijd wegebben. Dan vermindert de aantrekkingskracht ervan. Het is in dat geval tijd om een nieuw infoproduct te maken, waarmee je lijst weer een extra impuls krijgt.
  4. Het is tegenwoordig steeds meer de kunst om op te vallen tussen al het andere wat al is geschreven en aangeboden wordt. Gewoon een aantal tips geven is niet meer genoeg. Probeer met een vernieuwende visie te komen. Je boodschap moet iets toevoegen aan de wereld, een belofte inhouden voor je doelgroep. Het moet perspectief bieden over iets dat ze kunnen bereiken, dat belangrijk voor ze is.
  5. Maak niet alleen een kostenloze weggever voor je ezine of je nieuwsbrief, maar ook bij iedere nieuwe dienst. Het is de beste manier om iets nieuws in de markt te zetten. Dat geldt dus ook voor je nieuwe training, je online product, je ebook of zelfs je boek. Iedere dienst die je verkoopt heeft een bijbehorende weggever nodig.
  6. Een welkomstgeschenk hoeft niet per se een ebook te zijn. Ik ben zelf dol op e-courses. Een reeks van vijf korte e-mails die ik vijf dagen lang in mijn mailbox krijg, maakt mij vaak dankbaar. Maar er zijn nog vele andere soorten infoproducten mogelijk, die zeer aantrekkelijk zijn.
  7. Een gratis weggever hoeft niet propvol informatie te zitten. Het kan ook een lang artikel zijn. Dat kan evenveel impact hebben en heeft eerlijk gezegd zelfs mijn voorkeur.

De vaardigheid om zo’n infoproduct te maken is dus voor iedere ondernemende expert een belangrijke, omdat het regelmatig terugkeert. Dat geldt niet alleen voor je nieuwsbrief of ezine zelf, maar ook iedere nieuwe dienst die je in de markt wil zetten vraagt erom.

Om je beter te kunnen helpen met het maken van een goede, slimme weggever bied ik op 12 februari een online training aan, om 11.00 uur. Er zijn geen kosten aan verbonden.
Kijk hier voor informatie en aanmelding.

Post a Reply

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>