Pages Menu
TwitterRssFacebook
Categories Menu

Geplaatst door op sep 4, 2012 in nieuwsbrieven | 2 reacties

Wanneer het resultaat van je nieuwsbrief teleurstelt

Wanneer het resultaat van je nieuwsbrief teleurstelt

Laatst overkwam ons het volgende. Iemand startte een nieuw abonnement bij Autorespond en begon met het versturen van een nieuwsbrief. Na drie maanden zei hij het abonnement weer op.

Hij stuurde mij bij zijn opzegging deze e-mail:

Omdat de nieuwsbrief nog niet tot nieuwe klanten heeft geleid wil ik voorlopig afzien van een nieuw abonnement. Wanneer e.e.a. aantrekt zal ik zeker weer nieuwsbrieven gaan versturen.

Wat ontzettend jammer is dat, denk ik dan.

Ik vermoed dat deze persoon zich de volgende hele belangrijke dingen niet realiseert:

1. Wanneer er economische tegenspoed is, moet je niet afwachten maar juist méér aan marketing doen! Daarmee creëer je heel veel kansen. Het kan zelfs zijn dat de crisis dan helemaal aan je voorbij gaat. Je hebt in dat opzicht het resultaat van je bedrijf veel meer in de hand dan jezelf denkt.

2. Wanneer je nieuwsbrief niets oplevert kan het zijn dat je het niet goed aanpakt. Het eerste wat je moet doen is dus kijken wat je niet goed deed en wat er beter kan. Wanneer je je vaardigheden om te verkopen goed ontwikkelt en een goede nieuwsbrief hebt, hoef je van geen enkele crisis ooit last te hebben.

3. Wanneer je pas begint met een nieuwsbrief kan het resultaat eenvoudigweg nog niet erg hoog zijn. Dat komt omdat er eerst iets opgebouwd moet worden. Het kost tijd om vertrouwen te kweken bij mensen die je nog niet kennen. En je lijst moet nog gaan groeien.

Gelukkig heb ik ook klanten die ongelofelijk cashen met hun nieuwsbrief. Die het lukt om enkele tonnen per jaar te verdienen, alleen door regelmatig een goede nieuwsbrief te versturen en verder weinig aan andere marketing te doen. Wat dat betreft kunnen de resultaten dus enorm uiteenlopen.

Wanneer je merkt dat je al wat langer bezig bent, maar nog steeds niet tevreden bent met het resultaat, kun je mijn hulp inschakelen. Ik richt me erop ondernemers te helpen de conversie van hun nieuwsbrief te verdubbelen. Mail me voor een vrijblijvende, gratis strategische sessie: welmoet@autorespond.nl

 

Welmoet Babeliowsky

2 Reacties

  1. Dag Welmoet,

    Inderdaad erg jammer dat die man na 3 maanden stopt, want het is ‘een vliegwiel’ dat je op gang gaat brengen. In het begin is het tijds- en energie-intensief, maar na een tijdje gaat het steeds makkelijker…

    Ik ben een erg tevreden klant van Autorespond en mijn bedrijf groeit, mede dank zij het regelmatig versturen van nieuwsbrieven. Ik ben carrièrecoach en help hoogopgeleide 30- en 40-ers die worstelen met hun loopbaan. We gaan aan de slag met hun Personal Branding.

    Voor mij is het schrijven van artikels een essentieel onderdeel van mijn eigen Personal Branding, een makkelijke en efficiënte manier om mezelf te laten zien en horen…
    Ik kan het daarom zeker aanbevelen aan je potentiële klanten!

    Warme groet,
    Katrin

    • Ha Katrin,
      Bedankt voor het compliment. En echt tof dat het zo goed gaat!
      Hartelijk groet, Welmoet

Post a Reply

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>