Pages Menu
TwitterRssFacebook
Categories Menu

Geplaatst door op jun 13, 2012 in Kennis verkopen, nieuwsbrieven | 0 reacties

Waarom je klant je grootste concurrent is

Iedere expert die zijn kennis (online producten, workshops, events) via internet probeert te verkopen zal mensen op de een of andere manier moeten overtuigen dat ze in jou moeten investeren. En dat is soms moeilijker gezegd dan gedaan.

Want er zijn drie enorme uitdagingen:

  1. Mensen willen jouw dienst niet kopen omdat ze zelf hun probleem willen oplossen en hebben jou niet nodig daarbij. In feite zijn zij zelf dus jouw grootste concurrent.
  2. Mensen zijn niet bereid om te investeren in jouw diensten omdat ze best rustig door kunnen leven met hun probleem. Het moddert maar door met hun matige resultaten, maar de urgentie ontbreekt om er iets aan te doen.
  3. Mensen vinden het vaak belangrijker om geld uit te sparen dan te investeren en daardoor later veel geld mis te lopen. Deze mensen bewaken dus de inhoud van hun portemonnee goed en letten op de kleintjes, maar benadelen zichzelf op de langere termijn.

In jouw marketing draait het er helemaal om om deze misverstanden uit de weg te ruimen. Eigenlijk moet ieder artikel in je ezine of nieuwsbrief dat je schrijft hier een bijdrage aan leveren. Hier wat tips hoe je dit het beste kunt doen.

1. Het kennisgat uitgraven

Mensen kunnen hun problemen voor een deel zelf oplossen, maar niet zo goed als jij dat kunt. Het ontbreekt hun aan kennis, maar dat realiseren ze zich niet. Jouw expertise is waarschijnlijk onbekend en het is niet vanzelfsprekend wat je kunt betekenen.

Mensen zullen bijvoorbeeld nooit in hun eigen tanden gaatjes gaan vullen, daarvoor gaan ze naar de tandarts. Jouw expertise moet net zo’n vanzelfsprekend specialisme worden. Dit doe je door het kennisgat uit te graven en over je specialisme te schrijven. Wanneer mensen een kennisgat ervaren, wordt de behoefte aan jou groter.

2. Vooral over resultaten spreken van je diensten

Maar wanneer je schrijft, spreek dan vooral over de resultaten van jouw diensten. Wat levert het op? Het moeten resultaten zijn die mensen belangrijk vinden. Door te werken met jou kunnen ze het sneller hun doel bereiken, minder kosten maken, en met minder moeite grotere resultaten bereiken. Als coach kan je zorgen dat ze iets bereiken wat ze nooit alleen voor elkaar krijgen. Dat zie je bij topsport heel duidelijk.

3. De urgentie verhogen

Ieder moment dat een beslissing wordt uitgesteld, kost mensen geld. Ze lopen enorm veel mis als ze de investering in jou niet doen. Wat lopen ze mis, wat anderen wel bereiken die wel investeerden?

Wanneer je meedoet met het Zomer-Actieprogramma-van Kennis Verkoopt word je op bovenstaande punten goed getraind, zodat je je eigen online producten goed gaat verkopen. Kijk hier om informatie te krijgen en aan te melden.

Welmoet Babeliowsky

Post a Reply

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>