Pages Menu
TwitterRssFacebook
Categories Menu

Geplaatst door op mei 10, 2011 in nieuwsbrieven | 2 reacties

Waarom ezines nog altijd de sociale media in de schaduw stellen

Ondernemers van nu leven in een fantastische tijd. Nog nooit hebben ons zoveel eenvoudige en betaalbare marketing-methodes ter beschikking gestaan. Potentiële klanten kunnen ons vinden via de website (!), via onze artikelen op een weblog of onze profielen op netwerk-sites. Door actief te zijn in de sociale media laten we weten wat we bieden. We kunnen bedrijfspagina’s openen op Facebook of LinkedIn en nog veel meer andere dingen doen.

Al die informatie samen versterkt onze online positie en maakt ons zichtbaar voor onze doelgroep, zodat mensen vanuit meerdere bronnen over ons kunnen lezen en horen. En dat is nodig om vertrouwen te krijgen.

Maar toch, met deze middelen alleen blijft het wachten op de klant. Jouw potentiële klanten moeten zelf het initiatief nemen om bij jou te gaan kijken en kopen, maar doen ze dat wel genoeg? Wanneer je het hier alleen bij houdt zou het wel eens heel rustig kunnen blijven in je bedrijf.

Bij e-mailmarketing ligt dit anders. Met het versturen van een nieuwsbrief of ezine neem je zelf het initiatief, ben je pro-actief bezig. Je maakt het mensen makkelijk op jouw aanbod in te gaan; het wordt ze op een presenteer-blaadje aangeboden. Je biedt inhoudelijke content in ruil voor promotie en dat zorgt dat geven en nemen in balans is. Je kunt communiceren over aanbiedingen.

Maar het allermooiste ervan is dat je ermee in één klap de effectiviteit van al die andere middelen verhoogt. En daarom zet dit instrument alles in de schaduw. Waarom?

1. De statistieken laten zien dat je website-bezoek ineens een boost krijgt, nadat je je ezine hebt verstuurd.

2. Wanneer je in één moeite door het artikel van je ezine doorplaatst op je weblog, zul je zien dat je ineens veel meer reacties krijgt, terwijl het er normaal stil blijft.

3. Het artikel doorplaatsen op je site of weblog zorgt voor verse content op je site en dat is weer goed voor je SEO (zoekmachine-resultaat).

4. Wanneer je zorgt voor share-links naar de sociale media merk je dat je artikel getweet wordt en gelezen en dat je naam rondcirkelt op Twitter. Normaal gebeurt dat minder snel.

5. Je facebook pagina krijgt ineens meer fans en bezoek dan normaal.

Met mijn eigen actie rondom de shoppingcart ondervond ik zelf de kracht van emailmarketing. Allereerst kon ik de relaties op mijn lijst uitnodigen voor mijn webinar. 50 Mensen namen deel. Daarvan zijn er 10 mensen op de actie ingegaan: een conversie-ratio van 20%.  Als het alleen op mijn website of blog had gestaan, had ik nooit dit resultaat bereikt.

Wat zijn jouw ervaringen?

2 Reacties

  1. Ik kan eZines absoluut aanbevelen. Dit is voor mij dé manier om mijn missie te bereiken. Ik ben carrièrecoach en wil duizenden mensen in Nederland en Vlaanderen inspireren om écht te gaan voor hun droombaan.

    Dank zij de hulp van Pieter en Welmoet ben ik in februari 2010 gestart met mijn eerste eZine. Ik pas bovenstaande tips toe en kan deze echt wel beamen! Het werkt! Intussen bevat mijn mailinglist meer dan 1000 abonnees. Het is een kwestie van volhouden! Maand na maand groeit het aantal. Door de artikels te bloggen verschijn je inderdaad veel beter in zoekmachines. Ik heb er tientallen nieuwe klanten aan overgehouden, en de pers heeft me gevonden. Kortom, aanrader!

    Veel succes!

    Groeten,
    Katrin Van de Water
    Carrièrecoach Passion for Work

    • Hoi Katrin,

      Ik ontvang jouw ezine ook en ik moet zeggen dat ik die erg inspirerend vind. Ik heb laatst een boek gekocht naar aanleiding van een tips van jou. Van D. Rutherford. Bedankt nog voor de tip.

Post a Reply

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>