Pages Menu
TwitterRssFacebook
Categories Menu

Geplaatst door op jun 7, 2011 in nieuwsbrieven, shoppingcart | 0 reacties

Vier tips om je diensten online beter te verkopen

Het verkopen via de website is voor coaches, trainers en andere professionals een onderbelichte vaardigheid. Ze zijn uiteraard goede specialisten op hun vakgebied maar dit is een terrein waarop ze enkele raadgevingen kunnen gebruiken. Daarom geef ik deze vier tips:

1. Maak van iedere dienst een eigen landings- of salespagina. (dit is een nieuwe pagina van je eigen website)
Zonder uitgebreide tekst zal het niet werken. Mensen moet je laten weten wat het hen oplevert om mee te doen. Lees ook dit artikel erover: Verkoop het onzichtbare.

Wat staat er op deze pagina? Vermeld in de eerste plaats de doelgroep, zodat men meteen weet of het voor hem of haar is. Benoem verder de problemen waarvoor de dienst een oplossing biedt, bijvoorbeeld gebrek aan geld, werk, tijd of partner etc.  Benoem dan de resultaten die het oplevert om de dienst te kopen.

2. Lanceer je nieuwe dienst uitgebreid
Het lanceren van je dienst doe je via het versturen van een serie nieuwsbrieven, vermelding op je weblog, via de sociale media, via teleseminars, persberichten etc. Verwijs daarbij steeds naar de salespagina, waar ze meer informatie kunnen vinden en het product meteen kunnen bestellen en betalen.

3. Creëer schaarste
Geef direct bij de lancering een prikkel om mensen direct te laten kopen. Het is namelijk belangrijk dat men meteen op het aanbod ingaat en niet gaat wachten, want van uitstel kan afstel komen.

Ik hoorde van iemand die vergeten was een korting aan te bieden en merkte dat er minder verkocht werd dan gewoonlijk het geval was. Daaruit blijkt hoe belangrijk is om altijd een korting aan te bieden.

Overigens maak je de dienst eerst duurder en bereken je als aanbiedingsprijs het bedrag dat je graag wilt gaan verdienen. Je hoeft niet letterlijk in de aanbieding te gaan!

Er zijn verschillende manieren waarop je schaarste kunt creëren.

In de eerste plaats de belangrijkste: de vroegboekkorting voor de snelle beslissers. Na 7 tot 14 dagen gaat de prijs omhoog.

Dan zijn er couponkortingen voor een bepaalde doelgroep, bijvoorbeeld de lezers van je nieuwsbrief of klanten van een vorig aanbod. Je geeft ze een code-woord dat ze in kunnen vullen, waardoor ze een lager bedrag betalen. Zorg dat deze korting beperkt geldig is.

Biedt een bonus aan, bijvoorbeel gratis deelname voor een andere bijeenkomst. Of de mogelijkheid samen met een tweede persoon te komen, die een lager bedrag betaalt. Ook deze korting maak je beperkt geldig.

4. Verkoop niet meer dan vier diensten op je website

Bezoekers van je website moeten niet overstelpt worden door een groot aanbod. Ook hoef je je diensten niet in een ‘webshop’ te zetten, want daar trek je de klanten niet mee aan. Je wilt het liefst de workshop goed gevuld krijgen die het eerste gaat plaatsvinden, neem ik aan. Zorg dus dat daar de meeste aandacht naar toe gaat. Verwijs niet naar andere producten, die je ook nog verkoopt. Je wilt ook niet dat je goedkope e-book gaat concurreren met je dure dienst, toch?

Nog een laatste tip. Wat je moet doen is pro-actief zijn. Mensen komen niet vanzelf op jouw site en zijn niet meteen bereid om iets te kopen. Voortdurend promoten en het woord verspreiden; daar verkoop je online je diensten mee.

Wil je meer informatie over de shoppingcart waarmee je je diensten verkoopt:
Lees het whitepaper.

Post a Reply

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>