Pages Menu
TwitterRssFacebook
Categories Menu

Geplaatst door op apr 5, 2011 in nieuwsbrieven | 0 reacties

Verander de blauwdruk van je nieuwsbrief-succes

Afgelopen weekend was ik in de RAI om samen met 1500 andere mensen deel te nemen aan The Millionaire Mind Intensive van T. Harv Eker. Harv schreef de bestseller ‘The secrets of the milionaire mind’. Daarin legt hij uit dat als je een miljoen wilt binnenhalen, je als een miljonair moet gaan denken.

Harv beweert dat als je onderbewuste niet ingesteld is op een hoog succes-niveau, je nooit een vermogen zult vergaren. En daarmee verwezenlijk je niet je volledige potentieel en leef je een middelmatig leven.

We hebben als het ware een ‘financiële blauwdruk’ die bestaat uit een complex van gedachten. Die gedachten leiden tot je acties en uiteindelijk tot je resultaten. Gelukkig biedt Harv ons hoop en zegt hij dat deze blauwdruk gewijzigd kan worden door de overtuigingen te onderzoeken die ons belemmeren.

Het is maandagochtend. Het event is afgelopen en de muziek, de speeches, het spreekkoor en het geklap zijn verstomd. Ik ben aan het denken gezet. Wat Harv beweert, zou ook wel eens voor je nieuwsbrief kunnen gelden. Je gedachten daarover kunnen het resultaat negatief beïnvloeden. Het kan je weerhouden om er überhaupt aan te beginnen of zorgen dat je er eigenlijk weinig vertrouwen in hebt. Dat kan er toe leiden dat je te weinig je nieuwsbrief verstuurt. En dit maakt je marketing minder effectief. Want je laat niet genoeg van je horen.

Ik nodig je dus uit om de blauwdruk van het succes van je nieuwsbrief te veranderen door je eigen overtuigingen over de nieuwsbrief te onderzoeken. Ik ga er hieronder een paar opsommen, die ik wel eens hoor. Van een paar had ik zelf ooit last.

Mensen hebben genoeg van nieuwsbrieven omdat er al zoveel gespamd wordt… nu ook nog eens de mijne erbij, nee…

Als ik vaak mail, val ik mensen lastig en dat wil ik niet…

Ik heb zo lang niets gestuurd, nu kan het niet meer, mensen zullen wel denken…

Na mijn vorige nieuwsbrieven kreeg ik weinig reactie, dus kan ik beter stoppen…

Als ik mijn diensten meer promoot in mijn nieuwsbrief zal ik wel afmeldingen krijgen…

Vorige keer meldde iemand zich af, ik denk omdat er een link niet werkte…

Ik heb niet genoeg onderwerpen om regelmatig te kunnen schrijven…

Ik heb niets bijzonders te vertellen… anderen kunnen dat wel.

De nieuwsbrieven-software is technisch te ingewikkeld voor mij …
Al deze overtuigingen zijn NIET WAAR!

Maar hoe raak je nu een overtuiging kwijt? Dat kan eenvoudig door te onderzoeken waarom de stelling niet waar is.

Bijvoorbeeld de eerste:

Mensen hebben genoeg van nieuwsbrieven omdat er al zoveel zijn… nu ook nog eens de mijne erbij, nee…

Dit is niet waar, omdat: Je levert een goede waardevolle dienst, die jouw doelgroep helpt bij de oplossing van een probleem. Door de boodschap niet te verspreiden ontneem je anderen de kans om hun probleem op te lossen!

Wanneer jouw relaties toestemming hebben gegeven, hadden ze daar een reden voor en mag je ervan uitgaan dat het gewaardeerd wordt.

Wanneer anderen het doen, moet jij het juist ook gaan doen want dan werkt het kennelijk.

Hoe serieuzer je de nieuwsbrief neemt, hoe succesvoller je bedrijf wordt.  Daar zijn genoeg voorbeelden van.

Wanneer je dit zo aanpakt is de kans groot dat deze gedachte daarna nooit meer bij je opkomt. En dat de weg vrij wordt gemaakt. Dat je vaker op de verzendknop drukt en dat het universum met je kan gaan samenspannen. Dat je je dus niet langer laat weerhouden om een van de meest effectieve marketinginstrumenten toe te passen die er zijn.

Post a Reply

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>