Pages Menu
TwitterRssFacebook
Categories Menu

Geplaatst door op nov 3, 2014 in Overige | 0 reacties

Tips over hoe je met Facebook je lijst geweldig kan laten groeien

In mijn vorige artikel ‘De krachtigste marketing-mix van deze tijd’ schreef ik over de visie van Anne op Facebook-marketing. Via Facebook kan je uitstekend je contacten met geïnteresseerde klanten uitbouwen, maar de conversie vindt uiteindelijk plaats via je nieuwsbrief. Dat betekent dat je iedereen, die tot je doelgroep behoort, op je lijst moet zijn te krijgen. Hoe pak je dat aan? Lees hier de tips van Anne.

TIP 1 Het lijkt evident: Zet op je persoonlijke profiel je marketing-boodschap en verwijs naar je bedrijfspagina.

TIP 2 Laat iedereen toe als contact! Je kunt het je als eenpitter niet permitteren om je zakelijke en je persoonlijke netwerk gescheiden te houden. Ga van het principe uit dat je vrienden je klanten zijn en je klanten te vrienden. Je gebruikt je persoonlijkheid om klanten te vinden en die je via Facebook juist heel goed laten zien. Via je contacten kun je zeer interessante klanten vinden; als je dat uit elkaar probeert te houden loop je veel kansen mis.

TIP 3 Bied een Gratis Weggever aan (een ebook bijvoorbeeld) in een banner bovenin je bedrijfspagina. Zo’n gratis weggever past uitstekend in een sociale omgeving, omdat je iets van waarde deelt.

 

‘Je kunt het je als eenpitter niet permitteren om je
zakelijke en je persoonlijke netwerk gescheiden te houden’
Anne Raaymakers

TIP 4 Maak een ‘gewoon berich’t aan over deze gratis weggever. In de banner bovenin de bedrijfspagina zet je de link naar dit bericht.

De gratis weggever zelf staat buiten Facebook, op je eigen website. Daar maak je er een aparte landingspagina voor aan. Want het is heel belangrijk dat de tekst, de kleuren en de afbeelding die je van de gratis weggever gebruikt, erg overeenkomt met de tekst, kleuren en afbeelding op die landingspagina. Anders haken mensen af en vullen ze het formulier niet in.

TIP 5 Gebruik eventueel een app op je bedrijfspagina. In deze app, die onder een aparte tab op je bedrijfspagina staat, kan je de html zetten van je aanmeldformulier. Het voordeel is dat mensen op je Facebook-pagina blijven. Deze tab wordt echter niet zo goed bezocht, tenzij je je advertentie hier naar leidt.

TIP 6 Dit is de allerbeste tip!  Plaats een betaalde advertentie met je gratis weggever. Gebruik hiervoor de tekst uit het bericht van tip 4. Dit is echt super interessant en wordt tegenwoordig als het meest effectieve middel gezien om je lijst sneller te laten groeien. Dat komt omdat je met advertenties heel gericht je doelgroep kunt bereiken.

Hoe dat je dat? Over dit specifieke onderwerp geeft Anne morgen een webinar om 10.00. Het heet Webinar Facebook Advertentie Geheimen. Ik ga zeker kijken en luisteren, jij ook?

In het gratis webinar, morgen op 4 november, met de naam Facebook Advertentie Geheimen geeft Anne meer tips over het adverteren op Facebook.

Hartelijke groet,

Welmoet Babeliowsky

Reageren kan op mijn weblog

Tweet deze mailFacebook: vind ik leukVermeld op mijn eigen LinkedIn pagina

 

Post a Reply

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>