Pages Menu
TwitterRssFacebook
Categories Menu

Geplaatst door op dec 11, 2013 in Overige | 0 reacties

Overdrijf eens een beetje

Ik lees heel veel nieuwsbrieven en niet alleen over marketing-onderwerpen. Waarschijnlijk staan we er niet al te veel bij stil, maar met onze artikelen beïnvloeden en inspireren we elkaar. We leren van elkaar en sommige visies veranderen daardoor en worden langzamerhand gemeengoed. Op gebied van marketing is dat bijvoorbeeld dat je een niche moet hebben, om succesvol te kunnen zijn. Op het gebied van loopbaanbeleiding is het dat je je passie moet volgen, anders wordt het toch niets met die baan.

Toch denk ik dat ondernemers hun abonnees via hun nieuwsbrief nog veel meer zouden kunnen beïnvloeden en zo kunnen zorgen dat ze sneller kopen. Ik ben bang dat ze dit zelf tegenhouden omdat ik zie dat ze de volgende fouten vaak maken:

1. Te neutraal willen zijn bij het aanprijzen van producten en diensten die je wilt verkopen

Het is misschien heel genuanceerd van je en je laat weloverwogen alle kanten zien. Maar uiteindelijk voelt niemand voelt zich bewogen door je woorden. Niemand wordt er warm of koud van.

2. Niet verleidelijk genoeg durven schrijven.

Wanneer je echt wilt dat mensen in beweging komen na het lezen van jouw nieuwsbrief moet je de bijvoeglijke naamwoorden niet schuwen. Als voorbeeld zou je kunnen denken aan de kookboeken van Jamie Oliver of Nigella Lawson. Die zijn er heel goed in om te zorgen dat je er zin in krijgt om een bepaald recept te maken.
Dit geweldige recept maak ik iedere dag, zo heerlijk is het! Het is meestal al op voordat het op tafel komt.’ Heerlijke zinnen vind ik dat.
3. Te bescheiden zijn over jezelf.

Jezelf te weinig als expert neer te zetten helpt je niet, want je doet er te weinig aan om de beeldvorming rond jezelf te beïnvloeden. Terwijl je geweldig bent en heel goed in je vak, toch? Mag men dat weten? Je krijgt meer mensen naar je toe als je dat wel doet, omdat men het liefst met experts werkt.

4. Geen stelling durven nemen in een controversiële kwestie op jouw vakgebied

Nee, je zorgt dat je lekker genuanceerd blijft. Maar zo val je echt niet op tussen je concurrenten waar er heel veel van zijn. Het is vlees noch visch en daarom onthouden ze je niet.

5. Niet extreem genoeg zijn in je marketing en in de belofte die je doet

Je zorgt ervoor dat je op safe speelt. Met andere woorden, je gaat je niet verbinden aan een geweldig doel, dat in zicht komt als ze met jou specifiek aan de slag gaan. Maar zo wordt het niet zo aantrekkelijk gemaakt om met jou te werken!

Kortom: ik zou je willen zeggen: overdrijf eens een beetje! Dat is toegestaan in de marketing. Denk aan de tandpasta die je witte tanden beloofd en een gezond gebit! Zal iedereen dat krijgen? Vast niet, maar je mag het wel beloven. Durf dat eens!

Wanneer je dit moeilijk vindt of dit beter zou willen kunnen, schrijf je je dan in voor het groepsprogramma dat in januari start: ‘Haal al je klanten binnen met je nieuwsbrief’.

Post a Reply

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>