Pages Menu
TwitterRssFacebook
Categories Menu

Geplaatst door op dec 18, 2013 in Overige | 0 reacties

Nooit meer een treurige, ongelezen nieuwsbrief. 5 Tips.

Hoe treurig is het als je nieuwsbrief slecht gelezen wordt en te weinig oplevert? 

Veel ondernemers schrijven een nieuwsbrief die slecht geopend wordt; ze hebben bijvoorbeeld een open ratio van 17%. Toch lukt het ze om daar hun groepen mee te vullen. Hoeveel deelnemers zouden ze hebben, als de open ratio stijgt naar 38%?

Anderen schrijven een nieuwsbrief maar het blijft na het versturen doodstil. Er gebeurt helemaal niets. Er komen geen aanmeldingen binnen. Dat is zo treurig om mee te maken. Het kan heel ontmoedigend zijn. Ik gun dat helemaal niemand.

Ik wil schetsen hoe het resultaat ook kan zijn.

  • Iedere nieuwsbrief zou één nieuwe klant moeten opleveren.
  • Je mailbox moet vol zitten met aanmeldingen voor je gratis weggevers
  • Je zou je gewone diensten er steeds mee kunnen verkopen en je workshops kunnen vol zitten.
  • Je zou ook je hoger geprijsde diensten kunnen verkopen via je nieuwsbrief.

Hoe je dit bereikt? Ik geef je hier mijn 5 tips:

1. Ga terug naar de tekentafel van je bedrijf.

Misschien is jouw bedrijf niet op de goede fundamenten gebouwd. Richt je je wel op de juiste doelgroep of weet je niet precies wie je doelgroep is? Het kan ook zijn dat je doelgroep jou niet kan betalen of geen interesse heeft in verandering of niet wil investeren. Dat moet dus anders.

2. Gebruik marketingkennis in je nieuwsbrief.

Nieuwsbrieven kunnen niet zonder wervende teksten. Ook je titels van weggevers en programma’s en uiteraard de onderwerpregels zijn belangrijk. Je nieuwsbrief moet één groot wervend instrument zijn en die vaardigheid moet je in je vingers hebben.

3. Werk volgens de marketingpiramide

Je nieuwsbrief kan pas lucratief worden als je hem als voertuig gebruikt voor je productenlijn in je marketingpiramide. Zo kun je bereiken dat je altijd iets aanbiedt volgens een bepaalde slim plan. Je werkt het hele jaar door met een marketingkalender.

4. Werk met een contentstrategie 

Met je nieuwsbrief moet je mensen overtuigen om klant te worden, iets te kopen, aan te melden of wat dan ook de bedoeling is. Het gaat er dus om om bewijslast te leveren, bezwaren weg te nemen en je expertstatus te benadrukken.

5. Laat je lijst groeien maar zorg ook dat het aantal contactmomenten navenant toeneemt. 

Het is belangrijk dat je lijst goed groeit, maar toch heb je er niet veel aan als het grote groep anonieme lezers blijft, die nooit reageert op wat jij schrijft. Vaker met je doelgroep in contact komen is dus net zo belangrijk als de groei van je lijst.

Al deze hierboven genoemde genoemde tips zijn onderdeel van het groepprogramma dat in januari 2014 gaat starten. Ik nodig je uit om mee te doen. Lees hier meer. Of maak een afspraak met mij.

Welmoet Babeliowsky

Post a Reply

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>