Pages Menu
TwitterRssFacebook
Categories Menu

Geplaatst door op dec 9, 2009 in informatie-marketing, shoppingcart | 0 reacties

Nieuw: een webshop speciaal voor diensten en informatieproducten

Er is een webshop voor het online verkopen van diensten en digitale informatie-producten. Die is speciaal ontwikkeld voor dienstverleners die adviezen, cursussen of behandelingen geven. Organiseer je regelmatig trainingen, lezingen, seminars of workshops?  Of verkoop je informatie-producten via je site?  Dan behoor je tot de doelgroep!

Waarom is er een webshop voor diensten?

Veel ondernemers bieden standaard-diensten aan die regelmatig terugkomen. Bijvoorbeeld advies-aanvragen, aanmeldingen en inschrijvingen voor een training of workshop. De administratieve afhandeling, de betaling en de facturering nemen veel tijd in beslag omdat alles handmatig moet gebeuren.

Met deze webshop kun je zorgen dat alles online verloopt. Het betalen en het factureren en de e-mails met informatie die daarna nodig zijn, alles verloopt automatisch. Zo bespaar je tijd en kosten. En je wordt direct door de klant betaald, wat een groot voordeel is.
In deze webshop kunnen al deze soort producten worden opgevoerd. Ook is de shop ingericht voor de bestelling van informatie-producten en diensten in abonnementsvorm. Na betaling kunnen de e-books worden gedownload of worden er e-courses opgestart. Fysieke producten moeten daarna worden verstuurd en andere diensten zullen uiteraard op een later tijdstip geleverd moeten worden.

Een webshop voor diensten. Is dit te vergelijken met een gewone webwinkel?
Het is mogelijk dat je op je website je diensten gaat aanbieden in een ‘winkel’ , waar alle producten onder elkaar gepresenteerd worden met de prijzen erbij. Doe dat als je bijvoorbeeld een scala aan verschillende diensten hebt, waarbij een korte uitleg voldoende is. Een ‘etalage’ biedt dan de mogelijkheid om je aanbod overzichtelijk te presenteren. Ja, in die zin lijkt het op een gewone webwinkel.
En natuurlijk worden bij deze webshop ook de facturen automatisch verstuurd.

Waarom is deze webshop dan toch anders dan een gewone webwinkel?
Het is verstandig om bij je diensten goede promotie-teksten te maken. Hoe duurder je product of dienst, hoe meer tekst er nodig is om alle twijfels weg te nemen en op alle vragen een antwoord te hebben. Je wilt dat mensen hun aandacht hier bij houden en niet afgeleid worden door andere producten die je eventueel aanbiedt. Je eindigt met een oproep: Bestel nu hier!

Nu komt de winkelwagen pas in beeld. De webshop zit verstopt onder de knop Bestel hier.

Wat is nog meer een groot verschil?
Bij diensten is er meestal extra informatie nodig. Je organiseert bijvoorbeeld een workshop. Dan moet je vooraf deelnemers adres en route-informatie sturen. Een herinnering verstuur je vlak van te voren. Achteraf stuur je nog een verslag of een terugkoppeling. Allemaal extra e-mails die nodig zijn maar die normaal je tijd opslorpen.  Omdat deze webwinkel geïntegreerd is met autoresponders, is dat hier niet het geval. Je kunt een aantal e-mails inplannen. Alle adressen zitten in je bestand zodat je snel je groep kunt e-mailen.
En last but not least: je wilt dat het bestelde product niet het enige is dat de klanten bij je bestellen. De e-mailfaciliteiten zorgen dat je nieuwe diensten of producten kunt gaan promoten. Klanten kunnen automatisch toegevoegd worden aan de mailinglijst van je nieuwsbrief.
Je hebt met deze webshop dus zowel een verkoop- als een marketinginstrument in handen! Een ijzersterke combinatie.

Meer informatie: kijk op NL-shoppingcart voor het whitepaper, of het aanvragen.

Post a Reply

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>