Pages Menu
TwitterRssFacebook
Categories Menu

Geplaatst door op jan 14, 2014 in Overige | 0 reacties

Nieuw aanbod in de markt brengen met emails, hoe doe je dat?

In recente blogs over emailmarketing lees ik dat het de grote uitdaging nog steeds is om relevante, gepersonaliseerde en gesegmenteerde emails te sturen naar de doelgroep. Grote organisaties bieden veel verschillende diensten aan en bedienen diverse doelgroepen. Dat is de oorzaak van het probleem! Zij moeten zorgen dat de juiste groep de juiste email krijgt, om effectief te kunnen zijn. Want één soort email sturen aan iedereen levert niets op.

Kleine ondernemer hebben dat probleem helemaal niet. Voor hen is het vanzelfsprekend dat ze zich op één doelgroep richten en waarschijnlijk hebben ze slechts één soort dienst. Ze voldoen dus als snel aan de voorwaarden voor effectieve emailmarketing. Maar toch zijn er wel degelijk andere problemen die succes in de weg staan. Ze lopen namelijk tegen allerlei praktische bezwaren aan.

Zo merk ik vaak dat ondernemers worstelen met de vraag hoe ze nieuwe producten moeten lanceren. Ze vragen me hoeveel emails ze eigenlijk moeten sturen en in welke volgorde. En of vroegboekkortingen nodig zijn en hoe lang zo’n korting dan mag duren.

Wat ook als lastig ervaren wordt hoe je de lancering van een nieuw product combineert met je permanente aanbod, waar je ook je klanten voor wilt binnen halen. En wat moet je doen als je meerdere producten wilt promoten?

Toch is dat helemaal niet moeilijk als je precies de product-lancerings-formule kent. Er bestaat namelijk een uitgedokterde manier om producten op de markt te brengen via je nieuwsbrief. Er zijn talloze mogelijkheden om binnen jouw kleinschalige bedrijf nog verder te segmenteren om nog effectiever te zijn. Dit complexe verhaal gaat te ver voor deze nieuwsbrief zelf, maar is onderdeel van mijn programma ‘Haal al je klanten binnen met je nieuwsbrief’ voor experts, dat binnenkort start. Je kunt je nog aanmelden en ik nodig je daar toe uit!

Welmoet Babeliowsky

Post a Reply

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>