Pages Menu
TwitterRssFacebook
Categories Menu

Geplaatst door op okt 7, 2015 in Overige | 0 reacties

Niemand zit op mijn nieuwsbrief te wachten

Ik kreeg een mail van een klant die besloten heeft om geen nieuwsbrieven meer te sturen. Dat kwam o.a. door verandering in haar werkzaamheden. Maar ze schreef me ook:

…En wat veel erger is, niemand vraagt erom. Niemand mist mij!

Nu kan je wat vertellen:  Er is werkelijk ook niemand die op mijn nieuwsbrief zit te wachten, dat weet ik zeker.

Maar daar trek ik mij niets van aan!

Ik ga niet wachten totdat iemand erop gaat wachten.

Ik verstuur hem gewoon! (vandaar dat je dit leest).

En dat heeft altijd effect. Emailmarketing is nog steeds heel erg effectief. Het meest effectieve marketinginstrument dat we kennen. (En het goedkoopste en best meetbare) Daar zijn alle marketeers het over eens.

Eén van de belangrijkste dingen die je kunt doen als ondernemer is dus een goede positieve houding ontwikkelen t.o.v emailmarketing. Dat is gewoon heel slim om te doen.

Waar je je dus overheen moet zetten is het volgende:

  • Dat er al zoveel nieuwsbrieven zijn en dat ze ook nog eens de jouwe krijgen in hun overvolle mailbox!
  • Dat je soms ook wel eens geen reactie krijgt!
  • Dat niet iedereen hem leest!
  • Dat niemand het opmerkt als je hem een tijd niet stuurt!
  • Dat je veel afmeldingen krijgt, vooral als je iets promoot!

Voor het lanceren van producten en diensten zijn er veel emails nodig.  Dat kan oplopen tot wel veertig emails per keer. Als je dus niet je schroom en weerstand overwint en niet durft te mailen, verkoop je minder en dat is slecht voor je omzet (en je pensioen later).

Post a Reply

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>