Pages Menu
TwitterRssFacebook
Categories Menu

Geplaatst door op aug 31, 2010 in informatie-marketing, shoppingcart | 0 reacties

Laat deelnemers betalen met iDeal. Een workshop of evenement organiseren zonder stress

Dit artikel is geschreven voor coaches, trainers en adviseurs die regelmatig workshops, trainingen, lezingen, evenementen e.d. organiseren.

Je gaat de bijeenkomst regelen en verstuurt de uitnodigingen. Daarna komen de eerste aanmeldingen binnen. Je hoopt dat iedereen op tijd de factuur betaalt. Maar dat is vaak niet het geval. Dit kan in de periode vlak voor de geplande datum behoorlijk wat stress veroorzaken. Je bent uren bezig uit te vinden wie er nog moet betalen en wie er een herinnering krijgt. Daarna moet je de herinneringen weer controleren.

Verder wil je een aantal mails sturen naar de deelnemers. Om ze te bedanken voor deelname en informatie over waar ze moeten zijn en hoe laat. Een dag van te voren wil je ze er aan herinneren te komen. En na afloop een hand out sturen bijvoorbeeld. Iedereen handmatig mailen kost je veel tijd.

Al deze rompslomp hoeft echter niet! Er is een manier om de stress die je voelt rond zo’n evenement drastisch te reduceren met een eenvoudige hulpmiddel.

Dat is dat je iedereen vooraf laat betalen door middel van een iDeallink.

Verder heb je een autoresponder nodig om de mails automatisch te laten versturen.

Dat betekent dat je het mogelijk maakt dat iemand bestelt, direct betaalt, automatisch de factuur ontvangt en automatisch een aantal mails krijgt. Zonder dat je er naar hoeft om te kijken.

Ik heb enkele trainers die workshops organiseren gevraagd naar hun ervaringen met deze methode en hoorde deze ontboezingen:

  1. Ik houd veel meer energie over, die eerst ging zitten in de organisatie. Die kan ik nu besteden aan de workshop zelf.
  2. Ik heb meer tijd voor de voorbereiding, daardoor hebben mijn trainingen een betere inhoud.
  3. Ik voel een betere relatie met de deelnemers, Ik bied namelijk duidelijkheid en zit niet te balen dat er nog moet worden betaald. Dat leidt tot wederzijdse waardering.
  4. Ik laat me bij nieuwe plannen niet belemmeringen, omdat ik weet dat ik een systeem heb waarmee de facturering automatisch is geregeld. Nieuwe plannen maak ik daardoor snel concreet. Dat heeft me al veel geld opgeleverd.
  5. Mijn workshops hebben een hogere opkomst en ik heb minder afzeggingen. Dat komt door het vooraf betalen, dat verhoogt de commitment.

Het geeft kortom een prettig, rustig gevoel om je dag te leiden terwijl je weet dat iedereen heeft betaald en de bedragen op je rekening staan.

Wat heb je nodig om zo’n iDeallink op je site of in een mailing te zetten? Je hebt een abonnement op de NL-shoppingcart nodig. Je hoeft niet bang te zijn dat dat heel duur is, want dat is niet zo. Het kost 15 euro per maand, wanneer je ook Autorespond gebruikt voor je nieuwsbrieven.

Het voordeel is dat je dan met behulp van een autoresponder allerlei e-mails met informatie klaar kunt zetten wanneer iemand zich aanmeldt. Een los abonnement op de shoppingcart kan ook, dat kost 25 euro per maand. Per transactie betaal je ongeveer 1 euro. Omdat je heel veel administratieve tijd bespaart, heb je die kosten snel terugverdiend.

Lees hier wat je nog meer kunt doen met de NL-shoppingcart: informatieproducten verkopen, zoals e-books etc.

Er is een whitepaper over de shoppingcart. Dat kan je hier bestellen

0 Comments

Trackbacks/Pingbacks

  1. Tweets die vermelden Email Marketing Blog » Blog Archive » Laat deelnemers betalen met iDeal. Een workshop of evenement organiseren zonder stress -- Topsy.com - [...] Dit blogartikel was vermeld op Twitter door Laura Babeliowsky en Brigitte van Tuijl, Welmoet Babeliowsky. Welmoet Babeliowsky heeft gezegd: ...

Post a Reply

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>