Pages Menu
TwitterRssFacebook
Categories Menu

Geplaatst door op sep 25, 2013 in email marketing, nieuwsbrieven | 0 reacties

Je verstuurt je nieuwsbrief en de kassa rinkelt, kan dat?

Je verstuurt je nieuwsbrief en de kassa rinkelt, kan dat?

Stel, je verstuurt je nieuwsbrief met een aanbod erin en niet lang daarna gaat de kassa rinkelen. Je ontvangt later die dag mails met de tekst dat er een bestelling op je website is gedaan en dat er is betaald voor de workshop die je organiseert… ‘Real time cashflow’ realiseren wordt dat genoemd. Een tijd later houd je de workshop en sta je op je gemak in de groep, want je hebt het geruststellende gevoel dat iedereen betaald heeft.

Bij veel zelfstandige dienstverleners is de werkelijkheid echter anders.

Ze sturen hun nieuwsbrief of kondigen hun event aan via Linkedin. Er komen daarna per mail wel aanmeldingen, maar dan moet de factuur nog gemaakt, verstuurd en betaald worden. Het duurt dus veel langer voordat er geld op hun bankrekening staat.

Ook voeren zij vaak hun dienst uit vóórdat ze betaald zijn ervoor. Ze organiseren bijvoorbeeld een groepsdag en doen dat zo goed mogelijk, maar ondertussen weten ze dat nog niet iedereen heeft betaald. En daar balen ze van. Na afloop moeten ze veel moeite doen om de rekening betaald te krijgen.

Er is nog een ander probleem.

Veel ondernemers weten niet precies wat hun omzet is. Terwijl dat wel belangrijk is om te weten!  Want de omzet die je vandaag, of deze week of deze maand maakt, bepaalt uiteindelijk de hoogte van je jaaromzet. Wanneer je het wél precies weet, ga je anders ondernemen en ga je anders focussen op je bedrijf. Het gevolg daarvan is….dat je omzet groeit!

Volgende week dinsdag 1 oktober tussen 12.00 en 12.30 interviewt Robert Mares van ‘Slimmer ondernemen’ mij tijdens een lunchwebinar over hoe je dit allemaal realiseert. Het webinar heet: ‘Slim ondernemen door je klanten vooraf te laten betalen voor je diensten. Zet je marketing-inspanning direct om in cashflow’

Onze Autorespond- shoppingcart speelt daarbij een belangrijke rol. Je kunt hier meer informatie krijgen en je aanmelden voor Roberts webinar.
Met hartelijke groet,

Welmoet Babeliowsky

P.S. Wil je meer informatie over de shoppingcart van Autorespond en wat die kan betekenen voor je bedrijf? Vraag het whitepaper aan.

Post a Reply

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>