Pages Menu
TwitterRssFacebook
Categories Menu

Geplaatst door op nov 24, 2009 in informatie-marketing, shoppingcart | 0 reacties

Hoe je als zzp-er een informatie-imperium opbouwt

Onlangs sprak ik ‘Autorespond-fans’ Brigitte van Tuijl en Selma Foeken. Deze twee inspirerende, ambitieuze dames maken van hun bedrijf een lucratieve onderneming. Ze hebben beiden een droom en dat is er een ‘informatie-imperium van te maken. Langzamerhand begint het die vorm aan te nemen.

Maar kan dat eigenlijk wel, als zzp-er een imperium opbouwen? Lees hoe zij het aanpakken en laat je inspireren!

IMG_0070

Links: Brigitte van Tuijl, in het midden: Welmoet Babeliowsky. rechts: Selma Foeken

Welke informatie, expertise delen jullie met anderen?

Brigitte: Ik help mensen te ontdekken wat ze echt willen zodat ze werk kunnen vinden waar ze blij van worden en energie van krijgen. Ik richt me daarbij op iedereen die niet meer gelukkig is met zijn werk en bereid is er moeite voor te doen om erachter te komen wat hij wel wil.

Selma: ik richt me op trainers. Ik geef hen informatie hoe ze de deelnemers van hun training met meer plezier en zo optimaal mogelijk kunnen laten leren. En hoe je daar trainingsacteurs bij kunt in zetten, zodat het leerrendement aanzienlijk hoger wordt.

Leg eens aan ons uit waarom jullie een informatie-imperium willen?

Brigitte: Ik wil veel mensen bereiken, want ik wil graag zien dat iedereen lol heeft in wat hij doet. Ik zie veel mensen die ongelukkig zijn met hun werk, maar die hoeven niet per se allemaal een lang traject bij me te volgen. Met iets meer informatie komen ze vaak al een heel eind op weg.

Veel mensen bereiken kost echter veel tijd. Je kan niet meer mensen helpen als je tijd op is. Er zit een limiet aan het uurtje-factuurtje principe. En ik wil niet altijd aan het werk zijn. Ik verkoop dus nu niet langer mijn tijd, maar mijn kennis. Ik wil een imperium opbouwen om al die mensen te kunnen bereiken.

Selma: Ook ik wil graag veel mensen bereiken. Ik heb de ambitie om zoveel mogelijk trainers en trainingsacteurs van informatie te voorzien.

Maar veel mensen bereiken kost erg veel tijd. Je kan niet meer groeien, niet meer mensen helpen als je tijd op is. Ik zie dat er veel mogelijkheden zijn, die de nieuwe technologie en de sociale media mij bieden. Die wil ik gebruiken om mijn imperium op te bouwen. En of ik daar geld mee wil verdienen? Waarom niet? Dat lijkt mij toch niet meer dan logisch.

In welke vormen bieden jullie je kennis aan?

Brigitte: Ik heb een boek over het onderwerp geschreven. Ik bied een individueel traject en een groepsprogramma. In januari start ik met een virtueel programma waarin mensen via teleseminars en internet waardevolle informatie krijgen.

Ik heb verder een nieuwsbrief en een weblog. Artikelen schrijven is voor mij de hoofdmanier om klanten te werven. Ik verpak mijn kennis in informatieproducten, zoals e-courses, e-books, teleseminars, e-books, workshops en dus het nieuwe programma Doe wat je echt wilt.

Selma: Ik bied gratis informatie aan via mijn weblog en nieuwsbrief. Voor acteurs en trainers die meer informatie willen, organiseer ik workshops en komen er e-books. En in maart 2010 organiseer ik het Trainersevent in seats2meet. Met interessante workshops voor trainers.

Hoe helpen de Autorespond-tools je hierbij?

Brigitte:  Bij alles, bij mijn nieuwsbrief uiteraard. Maar ook alle aanmeldingen van mijn programma’s en workshops lopen via Autorespond. Zonder de diensten van AR kan ik geen informatie-imperium runnen. Ik heb het overal voor nodig. Ik ga ook de shoppingcart gebruiken. Het is effectief en het levert me tijdsbesparing op.

Wat me echter het meest helpt is dat er nu geen rem meer op zit om mijn omzet te laten groeien. Zo heb ik enorm veel materiaal en daar wil ik een e-book uit gaan filteren. Eerst hield me dat tegen omdat ik dan veel te veel administratieve rompslomp zou krijgen. Dan moet ik handmatig voor elke bestelling een nota maken en controleren of iemand betaald heeft. Daar heb ik geen zin in en geen tijd voor. Ik zou het dan moeten uitbesteden, maar dat kost me veel geld. Het e-book zou zo ook veel te duur worden.

Dankzij de Shoppingcart laat ik me niet meer tegenhouden. Ik maak info-producten, zet ze op mijn site met de betaallink erbij en dan heb ik er geen omkijken meer naar. Je kan dus zo veel meer klanten krijgen en meer omzet maken.

Selma: Autorespond betekent veel voor mijn bedrijf. Niet alleen voor het versturen van mijn nieuwsbrief. Ik heb het nodig voor alle plannen die ik heb. Ik ben er zelfs door op ideeën gekomen. Een cursus aanbieden via de mail, ik wist eerst niet dat dat kon. Je maakt hem, zet hem op je site en je hebt er geen omkijken meer naar. En met de Shoppingcart kan men meteen betalen, ideaal ook voor mijn workshops.

Autorespond is volgens mij onmisbaar voor ondernemers die in hun eentje werken. Je moet namelijk al zoveel zelf doen dus alles wat automatisch verloopt is heerlijk. Ik ben enkele jaren geleden klant bij Autorespond geworden vanwege het versturen van mijn nieuwsbrief, maar neem nu steeds meer diensten af. Diensten die ondernemen makkelijker én leuker maken. Weet je, soms voelen al die extra diensten gewoon als een cadeautje.

Klik hier voor meer informatie over Brigitte van Tuijl en Selma Foeken

Post a Reply

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>