Pages Menu
TwitterRssFacebook
Categories Menu

Geplaatst door op dec 15, 2010 in Overige | 1 reactie

Hoe een vier-urige werkweek realiseren in 2011

Is de vier-urige werkweek een utopie of wel degelijk haalbaar? Het antwoord op deze vraag kreeg ik helder voor ogen toen ik onlangs Michel Penterman interviewde.

Tijdens het gesprek dat ik met hem had, zag ik Michel verdacht vaak op zijn mobiel kijken. Het bleek dat hij, terwijl we aan het praten waren, ondertussen bezig was geld te verdienen. Hij liet mij de notificaties zien die hij van Autorespond ontving bij iedere verkochte gitaar-cursus, die hij online aanbiedt. In dit filmpje vertelt hij┬á meer over zijn ‘online info-business’:

Iedere dienstverlener die expert is op een specifiek gebied en kennis overdraagt kan op zijn terrein een info-business beginnen. Hoe weet je of dat ook voor jou geldt? Dit zijn de signalen waar je op moet letten:

  • Je merkt dat je vaak hetzelfde verhaal aan het vertellen bent.
  • Je hebt er plezier in om anderen iets te leren en kennis over te dragen.
  • Je zou veel meer mensen willen bereiken met jouw boodschap.
  • Je zit volgeboekt qua uren.
  • Je zit wat betreft je inkomen aan je plafond maar dat vind je nog niet genoeg.

Wanneer deze tekenen zich voordoen, zou de tijd wel eens rijp kunnen zijn om je kennis in de vorm van informatie-producten te gaan verkopen. Er zijn wel enkele voorwaarden waar je aan moet voldoen:

  1. Je hebt een expertstatus.Dit is makkelijker te bereiken dat je denkt. Je bent uiteraard ervaren op een bepaald specialistisch terrein en daar schrijf en/of spreek je over.
  2. Je richt je op een nichemarkt.Dat betekent dat je een geïnteresseerde doelgroep hebt die bereid is in jouw specifieke oplossing te investeren.
  3. Je hebt een goed idee voor een info-product.Het is belangrijk om een idee eerst goed te toetsen, door bijvoorbeeld met je klanten te praten.
  4. Je bent in staat om goede content te maken en een lijn van verschillende info-producten te ontwikkelen.

Wanneer je je in bovenstaande zaken herkent, staat niets je in de weg om een info-business te beginnen. Wat is er nog meer nodig?

  • Kennis van de tools die je kunt gebruiken

Hoe maak je informatieproducten? Er zitten een hoop technische aspecten aan. Hoe zit het met online audio en video, teleseminars, webinars, leden-sites met passwords, e-courses, electronische leersystemen etc.?

  • Effectieve marketing

Een infobusiness kan bijvoorbeeld niet zonder een website, mailinglijst en goede salesteksten. Een gedeelte van je kennis zal je in een gratis vorm weg moeten geven.

  • Upsellingsvaardigheden

Wanneer iemand een product heeft gekocht, moet dat zeker niet het laatste product zijn dat hij van je koopt. Het wordt pas interessant als je nieuwe, eventueel duurdere producten kunt aanbieden, die je klant nog verder helpen bij het realiseren van zijn doelen.

  • Een shoppingcart-systeem

Een info-business is ondenkbaar zonder systeem waarmee je alles automatisch kunt laten bestellen en verwerken. De schaarse tijd die je hebt moet je besteden aan het maken van goede content en niet aan allerlei administratieve handelingen.

Wat echter de grootste uitdaging is dat dit alleen kan lukken als je op een andere manier gaat werken en andere prioriteiten gaat leggen. Want wanneer je alles op dezelfde manier blijft doen zoals je nu doet, blijft het druk en verdien je hetzelfde.

Omdat ik weet dat juist dit voor ondernemers lastig is om in praktijk te brengen, heb ik een nieuwe dienst ontwikkeld. Die is erop gericht je te begeleiden bij de eerste stap van je onderneming naar een informatie-business. Je gaat een plan maken om een lucratieve infoproduct te ontwikkelen en dat uitvoeren. Het doel is je inkomen te laten stijgen en zelf meer tijd over te houden. Belangstelling? Mail me: welmoet@autorespond.nl.

1 Comment

  1. Wat een leuke nieuwsbrief en vol met goede tips. Heel fijn, ik ben nu ook heel nieuwsgierig naar je aanbieding…

Post a Reply

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>