Pages Menu
TwitterRssFacebook
Categories Menu

Geplaatst door op nov 12, 2013 in email marketing, nieuwsbrieven, shoppingcart | 0 reacties

Hoe deze ondernemer haar bedrijf internationaal uitrolt

Je bedrijf internationaal uitrollen. Een workshop geven in Nederland en vullen met deelnemers uit Amerika, Groot Brittannië en Denemarken. Het lijkt een zware opgave, maar toch lukt het onze trouwe klant en ondernemer Iris van Ooyen.

Iris van Ooyen is de oprichter van Flowerdoctor.nl en heeft sinds 11 jaar haar eigen bedrijf. Ze heeft toegang tot ‘intuïtieve inzichten’, waarmee ze coaches en healers ondersteunt bij hun werk. Ook helpt ze ondernemers  die gevoeliger zijn dan ze zich realiseren en vaak leeg lopen op situaties en personen, om dit te voorkomen zodat ze meer energie hebben en zich makkelijker kunnen focussen.


Iris had twee jaar lang twee nieuwsbrieven, een Nederlandse en een Engelse. Maar dat was enorm veel werk en niet praktisch. Ze besloot toen om alleen met de Engelse door te gaan. Dat betekende een spannend moment, maar het is goed uitgepakt. Die internationale lijst is nu even lang als de Nederlandse lijst, die ze slechts een enkele keer apart mailt. Er zijn wel Nederlanders afgehaakt, die  het niet prettig vonden om in het Engels te lezen, maar voor de meesten is het geen probleem gebleken.

Maar waar komt die motivatie vandaag om ‘de rest van de wereld’ te willen bereiken? Hierover zegt Iris: ‘Ik wilde over de grenzen heen en nog meer mensen bereiken met mijn werk. Ik had het verlangen om meer te betekenen in de wereld en voelde dat de wereld buiten Nederland er op zit te wachten. De taal is geen probleem voor me, want ik heb mijn MBA-studie in Amerika gedaan en spreek de taal goed en schrijf soepel.’

‘De lijstgroei gaat boven verwachting goed. Er komen nieuwe abonnees bij uit Amerika, Canada, Engeland, Europese landen, Nieuw Zeeland en Australië. ‘Ze vinden me via Google, maar het loopt ook via via. En ik organiseer regelmatig een joint venture met iemand uit Amerika. Ik sta dan in een andere nieuwsbrief en dat levert ook groei op.’

 

De omzet van het bedrijf van Iris komt nu voor 30% uit het buitenland en dat percentage neemt toe.

 

Ik was nog even benieuwd hoe dat met de betalingen gaat. Iris gebruikt de shoppingcart van Autorespond , die tweetalig is, en laat deelnemers afrekenen met PayPal. Dat gaat helemaal goed.

Tot slot vroeg ik aan Iris of ze het andere ondernemers aanraadt om ook over de grens te gaan. ‘Je moet het alleen doen als je een innerlijk verlangen hebt om een breder publiek te bereiken, maar niet voor het geld. Nederland is groot genoeg om een succesvol bedrijf op te bouwen. Maar als je voelt dat je echt iets te bieden hebt buiten Nederland en je vindt het vooral ook leuk, dan moet je het zeker doen’.

Begin dit jaar heeft Iris haar waardevolle inzichten gebundeld in een inmiddels populair online programma. Hiermee krijg je het krachtige ‘Energie Management Systeem aangereikt dat je helpt om meer mensen te ondersteunen en meer omzet te genereren zonder dat je er op leegloopt’.

Je krijgt nu van haar de eerste Trainings call cadeau. Speciaal voor de lezer van dit weblog!

Klik op deze link om meteen de gratis audio-opname te ontvangen.

 

Post a Reply

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>