Pages Menu
TwitterRssFacebook
Categories Menu

Geplaatst door op jan 28, 2009 in Kennis verkopen | 0 reacties

Gun je artikelen een tweede leven.

Deel 1 Hoe autoresponders voor je kunnen werken

Allereerst, wat is een autoresponder ? De meest eenvoudige vorm kennen we allemaal. Je stuurt iemand een e-mail en ontvangt direct een antwoord met de boodschap dat je voorlopig geen bericht krijgt omdat de geadresseerde met vakantie is. Dan weet je dat er een autoresponder aan het werk is geweest.

Een autoresponder is dus een techniek waarbij er automatisch e-mails worden verstuurd. Door een formulier op de website in te vullen, wordt de autoresponder actief. Eén of een reeks e-mails worden automatisch verstuurd. Je kunt wel voor een jaar inplannen ! Bovendien krijg je zelf een notificatie e-mail wanneer iemand zich aanmeldt, zodat je op de hoogte blijft. Want verder heb je er geen omkijken naar. De autoresponder doet het werk.

E-mails waarmee je mensen weer terughaalt naar je website en je aanbod onder ogen brengt, daar gaat het om. Het is de meesten van jullie misschien al bekend maar het kan niet vaak genoeg gezegd worden: herhaling van je boodschap is noodzakelijk om een koop af te sluiten. Ik las hierover onlangs het volgende:

80% van alle koopafsluitingen vindt pas na 5 contactmomenten plaats.
48% van alle salesmensen haakt af na het eerste contactmoment.
25% geeft op na het tweede contactmoment.
17% geeft op na het derde of vierde contactmoment .

Uit deze statistieken blijkt dus dat 90 % van de salesmensen opgeeft, vóórdat 80 % procent van de aankopen plaatsvindt. Er worden dus op deze manier heel wat kansen misgelopen.

Ook een e-mail sturen is een contactmoment. Informatie opdelen en verspreid versturen (met een herhaling van je marketingboodschap) is dus het beste wat je kunt doen. Maar waar je vooral op moet letten: geef nooit iets weg zonder dat je het e-mailadres verkrijgt!

Hieronder enkele ideeën om meer uit je content/informatie/artikelen te halen, met behulp van autoresponders.


BENUT HET AANMELDMOMENT

  • Nieuwe aanmeldingen voor je nieuwsbrief: zet meteen twee nieuwsbrieven klaar, bijvoorbeeld de allerlaatste en nog een oudere. De eerste verstuur je meteen en de andere plan je in voor over bijvoorbeeld twee weken. Het moment van aanmelden benut je zo volledig, want de bezoeker is nieuwsgierig naar je informatie en daar spring je direct op in. De kans is ook groot dat je tekst goed gelezen wordt.

GUN JE ARTIKELEN EEN TWEEDE LEVEN

  • Wanneer je al wat langer een nieuwsbrief hebt en al vele artikelen hebt geschreven, is het waarschijnlijk mogelijk om categorieën te onderscheiden. Je schrijft bijvoorbeeld een nieuwsbrief over energiebesparende maatregelen. Je verzamelt nu alle artikelen die te maken hebben met het thema`isolatie van de woning`. Stel dat je hier drie artikelen over geschreven hebt. Maak een formulier voor aanmelding en plan de drie e-mails in.

E-MAILCURSUSSEN

  • E-mailcursussen versturen. Dit vind ik zelf een van de allerleukste toepassingen. Ik heb de laatste tijd verschillende cursussen gevolgd en heb zo mijn kennis over allerlei onderwerpen bijgespijkerd. Het leuke is dat je steeds een overzichtelijk hoeveelheid informatie krijgt en dat voor een langere periode. En onmogelijk om te vergeten: je wordt vanzelf aan je cursus herinnerd wanneer je je e-mailbox opent. Ook ik maakte een e-course:  Klik hier om mijn e-course over nieuwsbrieven te bestellen.

DOWNLOADEN VAN EEN PDF IN RUIL VOOR JE E-MAILADRES

  • Laten downloaden van een pdf op je website is leuk, maar je krijgt daarmee geen e-mailadressen in je bestand. Door een formulier te plaatsen, waarmee een e-mail wordt verstuurd met de link voor de download, bereik je uiteindelijk veel meer. Want je kunt daarna nog meer e-mails versturen naar die adressen. Wanneer je weer iets nieuws te bieden hebt bijvoorbeeld, benader je ze opnieuw.

REEKSEN E-MAILS MET INFORMATIE IN PLAATS VAN EEN NIEUWSBRIEF

  • Heb je geen nieuwsbrief, maar ben je wel overtuigd dat het het handig is om informatie te leveren ? Of heb je een product waarvan mensen verwachten dat ze het maar zelden nodig hebben ? (bijvoorbeeld hypotheekinformatie) dan is het mogelijk om een reeks artikelen te schrijven die je voor een langere periode klaarzet. Iedereen krijgt dan de e-mails in dezelfde volgorde toegestuurd.

GRATIS PRE-SALES INFORMATIE GEVEN

  • Nieuwe producten of diensten kun je gaan promoten met voor-informatie. Of geef in een e-mail de mogelijkheid om een hoofdstuk of samenvatting te downloaden van het e-book dat je verkoopt. Hiermee verlaag je de drempel voor de aankoop en heb je steeds de kans om je product te promoten.

Post a Reply

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>