Pages Menu
TwitterRssFacebook
Categories Menu

Geplaatst door op jan 5, 2012 in informatie-marketing, nieuwsbrieven | 0 reacties

En weer stijgen de budgetten voor e-mailmarketing

Ik heb me de afgelopen dagen verdiept in allerlei onderzoeken (zowel uit Nederland als internationaal) over e-mailmarketing. De cijfers vliegen me inmiddels om de oren, maar ik heb geprobeerd er wat interessante conclusies uit te destilleren.

  • Bij 22% van de bedrijven blijven de investeringen voor 2012 in e-mailmarketing gelijk, bij 67% zullen de bugetten naar verwachting toenemen.
  • De Nederlandse e-mailmarketeers doen het over het algemeen beter dan hun internationale collega’s (de e-mails worden er beter geopend en doorgeklikt)
  • 65% van de mailinglijsten bevatten tussen de 0 en 10.000 adressen
  • 70 % van de bedrijven stuurt de nieuwsbrief 0 tot 2 keer per maand
  • Slechts 53% van de bedrijven gebruikt dubbel opt in bij aanmelding
  • 25 % van de ondernemers snapt de spelregels rondom emailmarketing nog steeds niet (zoals dat je toestemming moet hebben).
  • Slechts 3,24% van het totale marketing budget wordt besteed aan emailmarketing.
  • Commerciële email heeft in 2011 63,1 miljard in verkopen opgebracht. De DMA voorspelt dat email in 2012 67,8 miljard in verkopen opbrengt.
  • Slechts 16 % van de bedrijven heeft conversie (mensen laten kopen) als doel van hun e-mails. Ze zien het dus niet zozeer als een verkoopkanaal maar als een middel om te informeren, loyaliteit te verwerven en als werving van nieuwe klanten.

  • Personalisatie en boodschappen die op de doelgroep zijn afgestemd worden gezien als de belangrijkste succesfactor. Maar dit zijn juist ook de onderwerpen waar bedrijven het meest mee worstelen. Ze zien het creëren van doelgerichte, relevante content als hun belangrijkste uitdaging.

Hoe je doelgerichte, relevante en waardevolle content creëert is een van de onderwerpen van het nieuwsbriefevent. Je leert hoe je de verwachtingen zo managet, dat je direct de juiste doelgroep aantrekt. En nog veel meer.

We leggen de nadruk op het conversiedoel. Je leert dus niet alleen hoe je je relaties onderhoudt, informeert en loyaliteit verwerft maar ook je inspanning beloond ziet met extra omzet.

Ons doel is te zorgen dat je in 2012 een vliegende start maakt, je bedrijf veilig door de crisis loodst en zelfs meer klanten krijgt en omzet maakt.

Welmoet Babeliowsky

Post a Reply

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>