Pages Menu
TwitterRssFacebook
Categories Menu

Geplaatst door op aug 21, 2009 in informatie-marketing | 0 reacties

Een informatiebusiness waar je slapend rijk mee wordt

Maximaal drie dagen per week werken. Geld verdienen terwijl je slaapt of wanneer je met vakantie bent. Het is echt mogelijk wanneer je een informatiebusiness hebt. Het idee erachter is een goedlopend bedrijf te runnen dat is gebaseerd op de enorme kansen die internet biedt.

Er is inmiddels een nieuw soort talentvolle ondernemers ontstaan die deze mogelijkheden goed weet te benutten en die de bijbehorende vaardigheden in de vingers heeft. Hun namen kom je overal tegen wanneer je gaat surfen op het net. In de sociale media uiteraard. In onderstaand artikel lees je welke vier factoren het succes van zo’n onderneming bepalen.
1. Content

Onder deze factor valt in de eerste plaats je eigen vakkennis, je specialisme en expertise. Die vormen de grondslag voor de diensten en producten die je aan anderen levert. Je deelt je kennis door informatieproducten te ontwikkelen en te publiceren in een weblog, nieuwsbrief, e-books, e-courses, reacties op forums en eindeloos veel artikelen waarmee je anderen met je deskundigheid laat kennismaken. Je werkt met groepen, geeft workshops, organiseert teleseminars, webinars etc. waarmee je in weinig tijd veel mensen tegelijk laat delen in je kennis.
2. Contacten

Deze vormen de tweede belangrijke succesfactor. Het zijn al je relaties, mensen uit je directe en indirecte netwerk, je klanten, prospects, leads, bezoekers op je website, volgelingen op Twitter. Je richt je aandacht op de groei van deze groep. Het gaat er dus om hogere bezoekers aantallen te krijgen op je website, beter gevonden te worden in de zoekmachines, meer traffic te genereren, actief te zijn in de sociale media en proberen zoveel mogelijk aanmeldingen voor je nieuwsbrief te krijgen (opt in).

3. Conversie

Dit zijn alle inspanningen die je doet om mensen daadwerkelijk klant te laten worden en hun je producten of diensten te laten kopen. Dit doe je door aandacht te geven aan doeltreffende salespages, wervende en overtuigende teksten te schrijven, je verkooptechniek te verbeteren, je bewust te zijn van je unique selling points, promotie van je diensten in je nieuwsbrief, follow up e-mails te sturen etc.

4. Autoresponders

Zonder systeem waarmee je alles kunt automatiseren is het onbegonnen werk. Je hebt ondersteuning nodig anders zou het veel te arbeidsintensief worden en dat wil je niet. Want juist terwijl jij slaapt, het druk hebt of met vakantie bent, doen de autoresponders het werk. Je gebruikt ze om je nieuwsbrief te versturen, opt in te regelen met aanmeldformulieren, online bestelformulieren te maken voor e-books en e-courses, inschrijvingen voor workshops en seminars af te handelen, te beschikken over een crm-systeem met alle klanten en prospects, sales letters en andere follow up mailings te versturen. Ondenkbaar dat je zonder zo’n systeem online een succesvol bedrijf kunt opbouwen. Onnodig om hierbij te vermelden dat ook een shoppingcart natuurlijk heel erg handig is om te zorgen dat de geldstroom jouw kant op gaat.

Vond je dit artikel interessant? Neem dan een abonnement op mijn maandelijkse nieuwsbrief met steeds een nieuw artikel waarin ik je als ondernemer inspireer om met e-mailmarketing meer uit je bedrijf te halen.

voornaam
achternaam
Email

Post a Reply

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>