Pages Menu
TwitterRssFacebook
Categories Menu

Geplaatst door op jun 12, 2013 in Kennis verkopen, nieuwsbrieven, shoppingcart | 3 reacties

Een boek schrijven en daar goed mee verdienen, hoe doe je dat?

Een boek schrijven en daar goed mee verdienen, hoe doe je dat?

Iedere ondernemer die een boek wil schrijven zal er mee worstelen. Een boek schrijven is leuk omdat je echt met de inhoud van je vak bezig kunt zijn. Maar het is ook enorm tijdverslindend. Wanneer je gefocust bent op het maken van omzet (wat iedere ondernemer zou moeten doen, vind ik), heeft het dus vaak niet de hoogste prioriteit.

Maar een boek kan natuurlijk ook veel betekenen voor je bedrijf. Je verspreidt je missie sneller, meer mensen kunnen kennis maken met jouw boodschap en iets van je leren. Je etaleert je expertstatus. Maar het boek is ook handig als materiaal in je trainingen of als cursusboek. En het is een mooi relatiegeschenk.

Reden genoeg dus om een boek te schrijven. Maar wanneer je besluit om het inderdaad te doen, zijn er twee dingen belangrijk. Het eerste is dat je het goed verkoopt! Het tweede is dat het boek een functie gaat vervullen in de marketingpiramide van je bedrijf. Want dat betekent dat je het als goedkoop ‘low end’ product gaat gebruiken om op langere termijn grote omzetgroei van je bedrijf te realiseren. Met behulp van onder andere e-mailmarketing kan dat. (En dat gaat verder dan je nieuwsbrief alleen.) Jouw boek kan dus wel degelijk winst gaan opleveren.

Maar dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. We kunnen daar dus wel wat hulp bij gebruiken.

Ellen de Lange Ros, schrijver van het boek ‘Een zaak voor fans’, kan ons helpen. Haar boek staat inmiddels bij  managementboek.nl in de hitlijst van best verkochte boeken. Omdat zij met een slimme methode te werk gaat, levert dat haar ook nieuwe klanten op.

Ze wil dit niet voor zichzelf houden maar haar kennis en ervaring delen. Met een gloednieuwe online cursus gaat ze ons leren hoe wij ons boek moeten verkopen. Ze geeft ons de mogelijkheid haar succesformule te kopiëren bij ons eigen boek. Zeer interessant dus om mee te doen. Kijk hier voor meer informatie over de training BoekSucces.

(Ben je nog niet op mijn nieuwsbrief geabonneerd? Doe dat dan eerst, want ik bied in mijn laatste nieuwsbrief die je direct ontvangt een korting van 100 euro op dit product. Kijk op www.autorespond.nl)

Wat extra interessant is, is dat Ellen het systeem Autorespond gebruikt bij het verkopen én laten verzenden van haar boek. Zo heeft ze geen omkijken naar de distributie van haar boek en kan ze haar tijd aan haar bedrijf en klanten besteden. In haar training BoekSucces legt ze precies uit hoe Autorespond haar heeft geholpen bij het uitbrengen van haar boek. En je leert hoe jij dat ook kunt doen.

Wat zou het voor jou betekenen, als jij ook winst gaat maken met je boek?

3 Reacties

  1. Kleine opmerking: ze wil haar kennis niet per se met ons delen, ze gaat haar kennis aan ons verkopen. En dat is precies wat ze ons gaat leren, denk ik.

    • Dank voor je reactie. Dus als er voor betaald wordt, deel je dan niet meer? Ik was me niet bewust dat daar zo’n stricte scheiding tussen was. Ik ga er eens over nadenken.

  2. Vind ook dat de term delen altruïstischer overkomt dan verkopen ;

Post a Reply

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>