Pages Menu
TwitterRssFacebook
Categories Menu

Geplaatst door op sep 7, 2011 in informatie-marketing, nieuwsbrieven | 0 reacties

Dit artikel mag niet ontbreken in je marketing

Wanneer je besluit om met informatieve content (informatiemarketing) meer klanten naar je toe te trekken is dat heel slim. Want het is een goede en makkelijke manier om bezoekers op je website te krijgen en vertrouwen in je deskundigheid te wekken. Maar je loopt meteen tegen een probleem op. Want je moet nu een artikel gaan schrijven en hoe pak je dat aan? Ik vroeg tips aan Suzanne Meijles, met wie ik op 20 januari 2012 het Nieuwsbriefevent organiseer.

Tip van Suzanne Meijles (www.protaal.nl): ” Het makkelijkste onderwerp om mee te beginnen wanneer je start met een nieuwsbrief is de vraag te bedenken die je het vaakst hoort van je klanten. Daarna bedenk je een titel die heel structurerend werkt.

Ik zelf kreeg bijvoorbeeld vaak de vraag: ‘hoe krijg ik mijn gedachten kort en bondig op papier? Mijn artikel noemde ik: 5 manieren om kort en bondig te schrijven. Dat bood me een zodanige structuur, dat ik alleen nog die vijf manieren hoefde te bedenken.

Ik maakte vervolgens een inleiding waarin ik uitlegde dat het een probleem is wanneer je niet kort en bondig schrijft en welke gevolgen dat heeft. Daarna gaf ik de vijf tips, zette mijn naam eronder en sloot af met wat ik als vervolgstap wenste.

Ik raad je dan het volgende aan: ‘Je gaat dit artikel versturen, ook als je niet helemaal tevreden bent. Het is belangrijker dat je het wegstuurt dan dat het helemaal perfect is. Wat je daarbij niet moet doen is zeggen dat het je eerste nieuwsbrief is, want dat interesseert helemaal niemand. Vergeet niet je naam en je gegevens onderin te zetten. Alleen je voornaam is dus niet voldoende!

Na je eerste artikel stop je uiteraard niet, maar ga je door met nog veel meer artikelen te schrijven en nieuwsbrieven te versturen. Ik vind het heel belangrijk dat je in je nieuwsbrieven een eigen, authentieke toon weet te verkrijgen die overeenkomt met hoe je in het werkelijke leven bent.

Suzanne

 

Deze aanpak biedt jouw de mogelijkheid om jezelf te introduceren als expert in een specifiek vakgebied. Iedere professional kan op deze manier aan onderwerpen komen. Een loopbaanbegeleider zou bijvoorbeeld dit artikel kunnen schrijven: ‘de 5 onmisbare elementen bij een online CV’. Een online marketeer zou ‘De 3 grootste valkuilen als je start met twitteren’ kunnen beschrijven.

Het artikel van Suzanne ’5 manieren om kort en bondig te schrijven’ is een voorbeeld van een ‘Hoe-artikel’. Die mogen niet ontbreken in je marketing, omdat ze altijd waardevolle content opleveren en graag gelezen worden.

Je zou ook kunnen afwisselen met enkele ‘Waarom artikelen’. Waarom moeten mensen iets doen, iets kopen, ergens in investeren, met iets beginnen?  Daarin kan je met je  argumenten komen en ga je mensen ervan overtuigen een bepaalde stap te zetten. Bijvoorbeeld: ’20 redenen om op Twitter te gaan. ’8 Argumenten om te beleggen in duurzame energie’ .

Zowel ‘Hoe’ als ‘Waarom’ artikelen zijn een ‘must’ voor ondernemers die aan info-marketing doen.

Lees de volgende interessante artikelen van Suzanne Meijles:

Stoppen-met-je-nieuwsbrief

Waarom-een-nieuwsbrief-geen-nieuws-moet-bevatten/

Je kunt je op haar nieuwsbrief abonneren viawww.protaal.nl

In de komende nieuwsbrieven meer over het nieuwsbrief-event in januari!

Post a Reply

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>