Pages Menu
TwitterRssFacebook
Categories Menu

Geplaatst door op mrt 6, 2013 in Kennis verkopen, Overige | 0 reacties

De waarheid over passief inkomen verdienen met kennisproducten

Het klinkt ideaal: slapend rijk worden door kennisproducten te verkopen, zonder dat je er nog iets voor hoeft te doen. Of een werkweek hebben van slechts vier uur.  In dit utopische plaatje zou je je kennisproduct een keer kunnen maken en daarna jarenlang kunnen leven van de opbrengst. Maar is dat realistisch? Kan dat wel? En zijn er überhaupt ondernemers bij wie dat lukt?

Daarover schrijf ik vandaag. Verder heb ik deze oproep voor je: Geef je op voor het Kennis Verkoopt live marketing event van 12 april a.s. Doe het nu, want er geldt nog twee dagen de lage prijs! Daarna gaat het bedrag omhoog.


Kijk hier voor informatie en aanmelden
Ik zal maar beginnen met de waarheid: het is een illusie dat je achterover kunt leunen, dat je er niets meer voor hoeft te doen en passief kunt toekijken nadat je je product hebt gemaakt. Maar misschien vermoedde je dat al. Dat komt o.a. door het volgende:

1.    Nieuwe ontwikkelingen op je vakgebied maken dat je product na een tijd verouderd raakt. Wanneer je een onderwerp kiest dat bijna tijdloos is, zoals een moestuin aanleggen of blokfluitles, dan geldt het misschien niet. De lesinhoud zal tot in lengte van dagen hetzelfde blijven. Maar ligt jouw kennis op het vlak van WordPress-sites of sociale media, dan blijft niets hetzelfde. Daar staat tegenover dat deze producten urgente problemen oplossen en dus juist aantrekkelijk zijn om te kopen. Dus daar liggen ook veel kansen.

2. Kennisproducten verkopen kan nooit zonder marketing-inspanning. Dus blijven focussen op de groei van je lijst heeft voortdurende aandacht nodig. Net als frequente mailingen sturen of affiliate partners zoeken. Hoe meer energie je hier in steekt en hoe serieuzer je dit neemt, hoe beter jouw infoproducten verkocht worden. Focus is het sleutelwoord.

Hoewel het dus tijd blijft innemen, is het wel degelijk de moeite waard om kennisproducten te maken. Omdat ze op zichzelf al veel functies hebben in je bedrijf. En omdat ze op allerlei manieren tijdbesparing opleveren:

  • Als instapproduct voor prospects die jou nog niet kennen
  • Goed voor je expertstatus en het geven van vertrouwen
  • Als bonusaanbod om klanten over de streep te trekken
  • Als onderdeel van een ‘blended mix’; je biedt de content van een programma zowel live als online aan.

Passief verdienen kan dus voor een deel gerealiseerd worden. Maar wat dus echt belangrijk is, is dat je kennisproducten de juiste plek geeft binnen je hele bedrijf en dat ze altijd moeten leiden naar de verkoop van high end producten. Wanneer je alleen focust op online verkopen, laat je waarschijnlijk offline kansen waar je de meeste inkomsten uit kunt halen, liggen. En dat is jammer. Want er liggen ontzettend veel mogelijkheden voor jou als ondernemende expert. Hoe je dat slim combineert, leer je op mijn Kennis Verkoopt Live Marketing Event op 12 april a.s..

Post a Reply

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>