Pages Menu
TwitterRssFacebook
Categories Menu

Geplaatst door op mrt 25, 2013 in Overige | 0 reacties

De voordelen van de ‘uitgeefstraat’ voor schrijvers die in eigen beheer een boek uitbrengen

Erwin Blom van Fast Moving Targets kwam bij ons met deze vraag: of hij zijn boek The realtime revolution, dat hij zelf uitgeeft, via de Autorespond-shoppingcart kon verkopen.

Wij waren direct geïnteresseerd en hebben een koppeling tot stand gebracht met het bedrijf dat voor de Printing on demand zorgt.

Wat betekent dat voor schrijvers en andere kennisverkopers die een boek zelf willen uitbrengen en verkopen?

Via de shoppingcart van Autorespond komt er een betaallink beschikbaar, die op de webpagina met informatie over het boek gezet kan worden. Na de betaling zorgt Autorespond dat er een seintje gaat naar Scanlaser. Dit bedrijf zorgt ervoor dat het boek gedrukt wordt en verzonden naar de koper. Zo krijg je als het ware een ‘uitgeefstraat’, waarmee het verkopen, drukken en versturen geheel geautomatiseerd verloopt.

Maar dat is niet het enige. Na betaling worden ook meteen de e-mailgegevens van de koper op de mailinglijst gezet. Daar is geen toestemming voor nodig op grond van artikel 11.7 van wet Telecommunicatie, dus wees niet bang voor spam. Omdat je het e-mailadres ontvangt kun je ook direct een werkboek of online cursus naar de lezer versturen, die bij het boek hoort. Dit zet je van te voren klaar en dat loopt dus geheel automatisch.

Wanneer je over de e-mailgegevens beschikt kun je vanaf nu een nieuwsbrief, ezine of andere opvolgmails sturen. Zo kun je in contact blijven met je geïnteresseerde doelgroep. Je kunt ze mailen en daarop  kan je antwoord verwachten. (=autorespond)

Het wordt daarmee makkelijk om nieuw aanbod onder hun aandacht te brengen. Dat kunnen nieuwe uitgaves, trainingen, uitnodigingen voor lezingen zijn en nog veel meer.

Er is nog een voordeel. De betaallink van het product kun je ook aan anderen geven,  aan mensen die jouw boek mee willen verkopen. Dat zijn dan speciale affiliate-links, zodat het systeem kan bijhouden via wie het boek is verkocht en welke fee er afgedragen moet worden, op basis van de afspraak die je gemaakt hebt.

Ellen de Lange van Faxion brengt inmiddels haar boek/roman Een zaak voor fans ook op deze manier uit. In dit filmpje van Anne Raaymakers vertelt Ellen over het boek: http://youtu.be/hDEVGyMNt04

In onderstaand filmpje geeft Ellen 9 Tips om zelf een boek uit te geven, te promoten en te verkopen.

Post a Reply

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>