Pages Menu
TwitterRssFacebook
Categories Menu

Geplaatst door op mrt 23, 2010 in nieuwsbrieven | 4 reacties

De verborgen agenda van mijn nieuwsbrief

Wanneer je een nieuwsbrief hebt, gaat er veel aandacht uit naar het schrijven van een goede tekst. Je streeft naar een interessant artikel, dat prikkelt, inspireert en nieuwsgierig maakt. Terecht; het is belangrijk dat je goede informatie geeft, graag gelezen wordt en daarom nieuwe abonnees aantrekt. Maar waarom doe je al die moeite, steeds opnieuw? Meestal vanwege je ‘verborgen agenda’.

Dat kunnen de volgende redenen zijn:

1. Je wilt een nieuwe dienst aankondigen die je aan het ontwikkelen bent en daarmee ‘in de week’ zetten bij je lezers.
2. Je wilt direct conversie uitlokken.
3. Je workshop zit nog niet vol en je hebt nog wat aanmeldingen nodig.
4. Je aanbieding verloopt bijna.
5. Je orderportefeuille nadert de bodem.
6. Je wilt weer nieuwe opdrachten krijgen.
7. Je wilt mensen even herinneren aan je bestaan en aan je bedrijf.
8. Je wilt een beeld geven waar je mee bezig bent en wat je voor klanten kunt betekenen.
9. Je wilt mensen naar je website lokken.
10. Je probeert mensen tot een dialoog te verleiden.
11. Je wilt reacties op je blog uitlokken.

En nu komt het: ik ga mijn verborgen agenda onthullen. Ik wil in de eerste plaats laten weten dat je je nieuwsbrief via Autorespond kunt versturen. Ook wil ik laten weten dat ik het fijn vind om je als klant te krijgen.

Verder wil ik onze NL shoppingcart nog eens onder de aandacht brengen. Die is echter alleen voor ambitieuze ondernemers die willen groeien en het zich zelf daarbij makkelijk willen maken. Ik vind het dus prettig als je het vernieuwde whitepaper leest, of nog beter; de shoppingcart meteen aanvraagt, indien je de waarde ervan inziet. Dat kan hier.

Verder kondig ik aan dat ik een e-book aan het schrijven ben over informatie-producten. Ik zoek ondernemers die hun verhaal daarover aan mij willen vertellen.  Stuur me een e-mail als jij info-producten verkoopt (e-books, webinars, teleseminar, e-courses etc.) en je het leuk vindt als ik daar aandacht aan schenk in het boek.

Ik ben bezig workshops te ontwikkelen over e-mailmarketing. Mail me wanneer je belangstelling hebt. Ik vind het fijn als ik al een beetje kan inschatten of dit zal gaan aanslaan.

Ik heb nog een onderliggend motief: dat gaat alleen over jou. Ik heb mijn best gedaan om uit te leggen wat een nieuwsbrief je kan opleveren en waarom het de moeite waard is voor jouw bedrijf.  Kijk nog eens naar die 11 punten bovenaan. Zit er iets bij wat jij ook zou willen?

Welmoet Babeliowsky

4 Reacties

  1. Hallo Welmoet,
    wat leuk dat je je geheim onthult. Ik ben gek op dit soort onthullingen. Vooral als blijkt dat ik mijn email marketing al op de manier toepas zoals je beschrijft. Ik ben ongelooflijk blij dat ik mijn emails en ezines via Autorespond verstuur. het is zo gemakkelijk en geeft me zoveel tijd die ik nu aan ander dingen kan besteden. Ik zou het iedereen aanraden. Twijfel niet, neem autorespond, daar word je echt heel blij van. En shopping cart is ook zo’n fantastisch product!
    Veel succes en hartelijke groet van Lorraine Simoons, Professional organizer en efficiency expert en bovendien fan van Autorespond.

  2. Hallo Welmoet,
    Ik heb al veel gehad aan je gratis trainingen. Ga binnenkort een e-course samenstellen voor mijn doelgroep (ouders van hoogbegaafde kinderen). Je laatste nieuwsbrief legt het belang van een nieuwsbrief goed uit. Punt 10 lukt nog niet goed bij mij. Mensen reageren wel maar per e-mail. Ik wil juist dat ze op mijn site een reactie achterlaten. Daar moet ik nog aan werken.
    Groet, Renata.

    • Hallo Renata,

      Fijn dat je al wat gehad hebt aan mijn gratis trainingen en dat je het nu in de praktijk gaat brengen!
      Mensen op je site een reactie laten achterlaten kan inderdaad lastig zijn. Maar ik zou in ieder geval al blij zijn met die reacties per e-mail, want je er kan er meteen een dialoog aan gaan koppelen en contact leggen.

      Je zou wel iemand die per e-mail reageert kunnen vragen: ik zou het heel fijn vinden als je dit op mijn site zet, dan hebben andere mensen er nog iets aan, of zoiets. Desnoods anoniem!
      groet, Welmoet

Post a Reply

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>