Pages Menu
TwitterRssFacebook
Categories Menu

Geplaatst door op okt 9, 2012 in Kennis verkopen | 0 reacties

De vele manieren waarop een online product je bedrijf ten goede komt

De vele manieren waarop een online product je bedrijf ten goede komt

Ik zie het om me heen iedere dag: Steeds meer experts gaan online producten ontwikkelen om hun klanten goed te helpen. Dat is niet altijd vanaf de buitenkant zichtbaar! Het staat vaak helemaal niet vermeld op websites, omdat dat niet nodig is. Het gaat namelijk niet om de manier die gebruikt wordt om de kennis over te dragen of te trainen. Nee, het gaat alleen om het resultaat dat er mee bereikt wordt. En dat doel kan bereikt worden in een zaaltje, maar ook online. Of in een combinatie daarvan.

Ik snap deze ontwikkeling dus heel goed want deze online producten kunnen heel veel betekenen voor je bedrijf. Ze kunnen namelijk op vele verschillende manieren ingezet worden en voor bedrijfsresultaten zorgen die voor jou belangrijk zijn.

Ik noem er hier zes:

1 Als onderdeel van de marketingpyramide:

Een online product kan je gebruiken als ‘instapproduct’: een aantrekkelijk laag geprijsd product waar mensen makkelijk ja tegen zeggen. Het begin van een langdurige relatie met jou. Het biedt daarna de mogelijkheid om te upsellen naar duurdere en meer ingewikkelde diensten.

2 Als methode voor marktonderzoek:

Door een goedkoop product (bijvoorbeeld een e-book) aan te bieden peil je de belangstelling naar een bepaalde oplossing voor een probleem. Dat kan eventueel een gratis product zijn.

3 Als uitwisselproduct in een joint venture:

Jouw online product wordt onderdeel van de high end dienst van een andere ondernemer. Deze dienst wordt nog waardevoller, het verhoogt jouw expertstatus en jullie verdienen er beiden aan.

4 Als manier om tijd en kosten te besparen

Wanneer je je kennis omzet in een online product wordt het reproduceerbaar. Dat leidt tot lagere kosten, want je kunt besparen op zaalhuur en alles wat daarbij komt kijken.  Je hoeft niet te reizen en daarmee tijd te verliezen. Ook  je doelgroep hoeft niet te reizen en bepaart kosten.

5 Als manier om je bedrijf flexibeler en schaalbaar te maken:

Je klant hoeft niet per se te kunnen op een bepaalde dag of tijdstip. Je zaal kan voller worden dan nu het geval is. Zo ontstijg je allerlei beperkingen van tijd en ruimte. En je kunt toch verdienen als je op vakantie bent.

6. Als een manier om jouw kennis los te maken van jouzelf.

Een online product kan namelijk los van jou een zelfstandig leven gaan leiden en op internet verkocht wordt door affiliates.

Maar wat is er nodig? In de eerste plaats geloven dat jouw kennis heel waardevol is voor anderen en ze door jou het beste geholpen kunnen worden. Daarnaast weten hoe je je product zo aantrekkelijk mogelijk maakt en op markt zet . En tot slot weten hoe je het zo goed mogelijk inzet voor je bedrijf.

Dit leer je bij Kennis Verkoopt. Doe dus mee en ga dit najaar aan de slag met je eigen product. Kijk hier voor info en aanmelden voor Kennis Verkoopt. Twijfel je of heb je vragen? Stuur een mail naar welmoet@autorespond.nl.  Dan bel ik je er graag over.

Ik organiseer volgende week donderdag 18 oktober om 20.00 uur een gratis webinar waarin je ook tips krijgt om je producten helemaal zelfstandig te maken en te verkopen via het netwerk van Paypro. In samenwerking met PayPro zelf:  kijk hier voor informatie en aanmelden voor dit gratis webinar Het is ook mogelijk om hier vragen te stellen over Kennis Verkoopt.

Een fijne dag nog!
Welmoet Babeliowsky

Post a Reply

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>