Pages Menu
TwitterRssFacebook
Categories Menu

Geplaatst door op sep 15, 2016 in Overige | 0 reacties

Advies van vijf experts hoe Arend meer klanten kan krijgen

Arend is loopbaancoach en helpt mensen een baan te vinden op een bijzondere manier: namelijk door NIET te solliciteren, maar door zelf werk te creëren.

Arend is al een paar jaar bezig en zoekt nu naar manieren om zijn bedrijf sneller te laten groeien, omdat het aantal klanten nog steeds zwaar tegenvalt. Hij zit nu echter met de handen in het haar wat hij het beste kan doen. Hij heeft alle vaardigheden in huis: hij kan schrijven, hij kan trainen en kennis overdragen en hij is een uitmuntende coach, dat is het probleem niet. Hij komt in een impasse terecht.

Wat kan hij het beste doen om te zorgen dat hij veel mensen uit zijn doelgroep bereikt, bekendheid krijgt en zijn bedrijf laat groeien? Lees hieronder wat wij hem kunnen adviseren.

Het advies van Nicky Corts (publiciteitscoach)

Natuurlijk wil Arend graag dat zijn groepen vol zitten met enthousiaste deelnemers. Hij wil graag klanten, maar waar vindt hij die? Daarvoor kan Arend gebruikmaken van kranten, tijdschriften, de radio of de televisie. Die hebben duizenden, soms wel honderdduizenden lezers of kijkers. En met een beetje planning en oefening kan hij er zelfs voor zorgen dat hij regelmatig de media haalt. Hij kan zelf contact op nemen met redacties als zijn berichten voldoen aan de 4A’s:

Aantallen

Journalisten zijn dol op aantallen. Arend kan daarvoor eens googelen om te zien of hij getallen boven water kan krijgen. Bijvoorbeeld: Hoeveel euro scheelt het de belastingbetaler als mensen zichzelf aan werk helpen?

Afwijkingen

Alles wat anders is dan anders, is voor verslaggevers de moeite waard. Omdat Arend mensen in crisistijd adviseert om juist niet te solliciteren, zal dat opvallen. Denk aan een kop als: Ontslagen? Stop dan direct met solliciteren. Dat is het tegenovergestelde advies van wat iedereen verwacht en trekt daardoor de aandacht.

Actualiteit

Arend kan met zijn nieuwe dienst aanhaken bij actuele onderwerpen in het nieuws. Vallen er duizenden ontslagen bij Hoogovens? Dan kan Arend contact opnemen met de krant en uitleggen hoe hij die ontslagen werknemers weer aan het werk helpt, zonder dat ze ooit nog een sollicitatiebrief hoeven te schrijven.

Amusement

Niet alles in de media is kommer en kwel. Redacties zijn ook op zoek naar berichten met amusementswaarde. Arend hoort regelmatig bijzondere verhalen van zijn klanten. Annet bijvoorbeeld. Zij was toiletjuffrouw. Maar na haar ontslag heeft ze zichzelf via Arend aangeboden bij Shell. Daar regelt ze het inplannen van schoonmaakpersoneel en verdient ze vijf keer meer dan in haar vorige baan. Annet’s verhaal is een prachtig human interest verhaal waar journalisten van smullen.

Het advies van Hugo Bakker(helpt trainers en coaches Expert te worden)

Arend heeft heel veel kennis en ervaring opgedaan in de jaren dat hij mensen leert om zelf werk te creëren. Het wordt tijd om meer mensen te bereiken en te helpen met zijn missie en daarvoor is een online training zeer geschikt.

Deze training bestaat uit een programma van 4 weken waarin hij middels video’s uitlegt welke stappen zij zouden moeten nemen. Elke stap wordt in detail uitgelegd en ondersteund met geschreven tekst en alle video’s zijn ook als mp3 te downloaden.

Nu het programma klaar is volgt de grootste uitdaging: Hoe zorgt Arend ervoor dat mensen zijn programma gaan kopen via zijn website? Hoe werkt dat technisch is één, maar nog belangrijker: Hoe verleidt hij de bezoekers van zijn website om te kopen? Is het geen gebakken lucht wat hij verkoopt? Bits en bytes?

Arend denkt na over die keren dat hij zelf iets via internet kocht. Hij komt tot de conclusie dat hij in alle gevallen een online cursus kocht toen hij een onweerstaanbaar aanbod kreeg…

Hugo Bakker, Daisy Goddijn, Petra Fehring, Nicky Corts, Welmoet Babeliowsky

P.S. Lees volgende keer wat Daisy Goddijn, Petra Fehring en Welmoet Babeliowsky aan Arend adviseren. Wij lanceren op 22 september a.s. ons boek tijdens een sprankelend kennisevent. 

Post a Reply

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>