Pages Menu
TwitterRssFacebook
Categories Menu

Geplaatst door op nov 1, 2011 in nieuwsbrieven | 0 reacties

5 Hardnekkige misverstanden over nieuwsbrieven

Op het terrein van de nieuwsbrief heersen veel misverstanden. Dat valt mij op wanneer ik met ondernemers over hun nieuwsbrief praat. Dit zijn de vijf opvallendste:

1 De nieuwsbrief moet opgemaakt zijn in de huisstijl van mijn bedrijf.

Dat is leuk, maar niet nodig. Ik lees zelf veel Amerikaanse nieuwsbrieven die in platte tekst zijn opgemaakt en die verslind ik. Toegegeven: het is op den duur wat armoedig en ook veel leuker om wel met een goed design te werken maar noodzakelijk is dat niet. De inhoud is belangrijker dan de vormgeving.

2 Mensen krijgen al zo veel nieuwsbrieven, daardoor raken ze overbelast. Daarom zal ik de mijne maximaal 1 keer per maand sturen.

Trek je nooit iets aan van overvolle mailboxen van anderen. Die zijn jouw zorg helemaal niet. Het gaat nu alleen om jouw nieuwbrief; daar moeten mensen van horen. Want stel, je stuurt hem één keer per maand. Waneer iemand je nieuwsbrief niet opent, duurt het twee maanden voordat hij opnieuw van je hoort. Zo krijg je je workshop (bijvoorbeeld) echt nooit vol.

3 Ik moet de nieuwsbrief iedere maand sturen op een vaste dag.

Het is een goed idee om in je eigen achterhoofd een streefdatum te hebben, maar houdt er rekening mee dat niemand jou precies volgt. Wanneer het dus een keer niet lukt of je stuurt hem een paar dagen later is dat niet zo erg.

4 Ik wil niemand ongevraagd op mijn lijst zetten.

Sommige mensen willen roomser dan de paus zijn. Ze willen iedereen toestemming vragen. Het is echter wettelijk toegestaan om klanten op je lijst te zetten (ze moeten zich wel dan wel kunnen afmelden in de nieuwsbrief zelf) Profiteer van deze wettelijk toestemming! Zet ze gewoon op je lijst.

5 Het doel van de nieuwsbrief is het verspreiden van nieuws over mijn bedrijf.

Ook dit is een groot misverstand. De nieuwsbrief heeft namelijk maar één doel en dat is klanten krijgen. Dat betekent dus: onbekenden omtoveren in klanten. En zorgen dat bestaande klanten klant blijven.

Hoe doe je dat? Ik organiseer op 20 januari het nieuwsbriefevent en daar leer je er alles over.

Post a Reply

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>