Pages Menu
TwitterRssFacebook
Categories Menu

Meest recente artikelen

Geplaatst door op okt 18, 2016 in email marketing, Kennis verkopen, Overige, productlanceringen | 0 reacties

Deze twee lanceermethodes zijn het meest interessant

Deze twee lanceermethodes zijn het meest interessant

Een workshop met slechts enkele deelnemers, trainingen en events die gecanceld moeten worden omdat er te weinig inschrijvingen zijn. Dat is de realiteit waar veel zelfstandige kennis ondernemers mee te maken hebben. Ze zijn er simpelweg niet in geslaagd om hun doelgroep voldoende te bereiken EN om de waarde ervan aan te tonen. Dat kan anders! Door te lanceren trek je meer de aandacht van de juiste personen en kun je op een effectieve en prettige manier de waarde van jouw dienst laten zien.

Lanceren kan op verschillende manieren. Er zijn echter twee lanceervormen die iedere ondernemer zou moeten kennen en toepassen. Dat zijn:

1. Een ‘actieve lancering’

Daarmee treed je naar buiten met je product en dit herhaal je één of twee keer per jaar. Je pakt het daarbij groots aan zodat je maximale aandacht voor je dienst gaat genereren. Het doel is dat je je doelgroep maximaal bereikt. Je doet een aantrekkelijk aanbod, dat kort geldig is. Zo lanceren is een ideale manier om een groep aan te trekken voor je workshop, event, training, online programma etc.

2. Een ‘evergreen lancering’

Deze vangt de bezoekers op je site en de aanmelders van je gratis weggever op en brengt hun stapsgewijs jouw aanbod onder de ogen. De klanten druppelen hiermee vanzelf binnen. Ideaal voor het aanbieden van verkoop-sessies en wanneer je met individuele klanten werkt.

Van deze lanceervormen kun je weer combinaties maken. Een ‘actieve lancering’ kan later een ‘evergreen lancering’ worden. En een evergreen lancering kan je niet permanent beschikbaar maken, maar periodiek activeren. Dat doe je door bijvoorbeeld op het moment dat je weer mensen nodig hebt voor een workshop. (uiteraard heb je hiervoor een marketingkalender nodig).

Voor beide vormen in het lanceren kun je bij mij terecht om je te laten ondersteunen. Ik ben inmiddels mijn expertise hierin sterk aan het uitbreiden met alle klanten die ik hierbij ondersteun. Wat misschien interessant is voor jou dat ik binnenkort weer met een groep start die actief wil lanceren.

Twijfel je welk product je het beste kunt lanceren? Bij een effectieve lancering kan dat iedere dienst zijn die je wilt aanbieden. Voor een evergreen lancering kies je voor het duurste product dat je verkoopt.

Lees meer tips (50 tips!) over lanceren in mijn boek ‘Experttips Succesvolle Productlancering’, dat net verschenen is.

Welmoet Babeliowsky

Overige artikelen